Sugrįš į įprastas trasas
Bendrovė „Jonavos autobusai“ džiaugiasi savivaldybės pranešimu apie planuojamą Žeimių ir Vasario 16-osios gatvių žiedinės sankryžos atidarymą gruodžio 12 dieną. Šis sprendimas, tikimasi, padės išspręsti viešojo transporto vėlavimo problemas, susijusias su eismo srautų valdymu Jonavos mieste ir jo apylinkėse.
„Žinia mus labai nudžiugino. Tikimės, kad viskas sugrįš į įprastas vėžes, o mūsų miesto ir priemiestinių maršrutų eismas stabilizuosis. Daugeliui keleivių jau teko patirti nepatogumų, kai dėl eismo neturėjome galimybės sustoti kai kuriose stotelėse, ir keleiviai buvo priversti eiti į artimiausias. Nuo gruodžio 12 dienos tikimės, kad viskas grįš į savo vietas ir vėlavimų sumažės.
Sugrįšime į senas trasas, į įprastus grafikus, juolab, kad dabar sprendžiasi problemos ir su važiavimu į Ruklą, kuomet panaikinus šviesoforus, didelių spūsčių nebeturime. Vėlgi, tai nemenkas pliusas, nes tai sąlygojo ir kitų maršrutų vėlavimus“, – teigė bendrovės direktorius.
Išvengti spūsčių nepavyks
Jis pažymėjo, kad eismo normalizavimas prisidės prie geresnio keleivių aptarnavimo, nors visiškai išvengti spūsčių vis tiek nepavyks.
„Nepaisant gerų žinių Jonavoje, eismo spūstys neišvengiamos. Mes turime Kauno pavyzdį, kur situacija yra šiek tiek geresnė nei Vilniuje, kur vairuotojai šiuo metu susiduria su itin dideliais eismo trikdžiais ir transportas stringa spūstyse po 3 su puse valandos. Tikime, kad su šaltuoju sezonu komfortas ir patogumas keleiviams turėtų pagerėti“, – pridūrė jis.
Užvėrus eismą remontuojamoje Žeimių ir Vasario 16-osios gatvių sankryžoje, transporto srautai buvo nukreipti apylankomis, o viena didžiausių eismo apkrovų teko Jonavos senamiesčiui. Ypač sunku Kauno gatvėje, kur ir be remonto didiesiems autobusams kyla keblumų manevruojant.
„Grįžus į normalias vėžes, ten kursuos du maršrutai. Tačiau didžiausi sunkumai kyla su 3 numerio maršrutu“, – kalbėjo ,,Jonavos autobusai” direktorius. „Piko valandomis ir iki pietų kursuoja didesnės talpos, 12 metrų ilgio autobusai. Kol neturime didelio sniego, mūsų vairuotojai sėkmingai pravažiuoja Kauno gatvę. Tačiau niekada negalime žinoti, kada gamta gali pateikti netikėtumų, pavyzdžiui, daug sniego, kas gali dar labiau apsunkinti situaciją. O maršrutai 7 ir 2 grįš į savo įprastas vėžes, tad senamiesčiui problemos nebebus nebus aktualios“, – pabrėžė O. Urbanas.
Eismo pagerėjimą pajautė ir keleiviai
„Jonavos autobusų“ keleiviai džiaugiasi naujienomis apie galimybę išvengti didžiulių spūsčių. Tačiau, kaip pažymėjo įmonės direktorius, komfortas dar nepasiektas visose autobusų stotelėse.
„Be abejo, keleiviai džiaugiasi dėl Ruklos, jie jaučia, kad situacija gerėja, tačiau kol kas mes dar neturime autobusų stotelės ties „Aušrine“. Čia nėra pažymėtų laukimo vietų, o pravažiavimas sudėtingas, ypač važiuojant Jonavos kryptimi. Iškyla klausimas, kur laukti autobuso? Manau, kad ši problema galiausiai bus išspręsta, nors norėtume, kad tai įvyktų greičiau, bet, deja, ne visada viskas vyksta taip, kaip tikimės,“ – kalbėjo direktorius.
Keleiviai pageidauja dengtos autobusų stotelės ties „Aušrine“.
„Žmonėms dengtos autobusų stotelės yra būtinos, ypač pavasario ir rudens sezonais, taip pat žiemą. Tačiau jų įrengimas priklauso nuo kelio savininko. Jonava-Rukla kelias yra „Via Lietuva“ nuosavybė. Kokia stotelė bus pastatyta, nuo mūsų nepriklauso. Mes, žinoma, pageidaujame dengtų stotelių su stogais. Turėjome diskusijų ir teikėme prašymus, tačiau sunku pasakyti, kokia stotelė bus įrengta,“ – pridūrė vadovas.
Būna dienų be keleivių skundų
Tačiau, kalbant apie keleivių skundus, Otaras Urbanas pažymi, kad būna ir dienų, kai skundų sulaukiama mažiau.
Pasak direktoriaus, spūstys, ypač tiems, kurie keliauja į Kauną, tapo norma. „Retai pasitaiko dienų, kai kelionė į Kauną vyksta sklandžiai, be spūsčių ar autoįvykių“, – pridūrė O. Urbanas.
„Žinoma, yra dienų be skundų, tačiau taip pat egzistuoja ir emociniai, ir objektyvūs skundai, į kuriuos reaguojame. Pavyzdžiui, kai keleiviai skundžiasi dėl mūsų darbuotojų paslaugų teikimo. Kartais gauname emocinių skundų, kai reikalaujama, kad kelionės metu, net ir esant kelių kilometrų spūstims, nevėluotume. Tačiau kol kas neturime sraigtasparnių, kurie galėtų padėti išvengti tokių situacijų“, – sakė vadovas, pabrėždamas, kad tokie iššūkiai yra natūrali darbo proceso dalis.
Neišvengta nuostolių
Jonavos rajone vykstančių statybų metu, anot Otaro Urbano, įmonė galimai patyrė nuostolių, susijusių su padidėjusiu transportavimo kilometrų skaičiumi ir didesnėmis kuro sąnaudomis.
„Natūralu, kad keitėsi mūsų važiavimo trajektorijos, o kartu ir didėjo kilometrų skaičius. Dėl to išaugo kuro suvartojimas, o spūstys prailgino vairuotojų darbo laiką. Šiuo metu dar neturime tikslių skaičių, tačiau juos paskaičiuosime po remonto laikotarpio“, – teigė vadovas.
Kalbėdamas apie techninę transporto priemonių būklę, jis paminėjo, kad, nors autobusai nesusidūrė su rimtesniais gedimais, kai kurie incidentai vis dėlto įvyko.
„Turėjome keletą atvejų su padangų pažeidimais, tačiau tai nebuvo dažna problema. Visgi, šiais metais pastebėjome, kad padidėjo priekinių stiklų dužimo atvejų. Tai susiję su intensyvesniu krovininių automobilių, vežančių žvyrą ir skaldą, srautu. Deja, ne visi vairuotojai laikosi reikalavimų ir veža krovinius neuždengtus“, – pasakojo jis.
Pasak vadovo, ypač kritiška situacija buvo rudens ir vasaros sezono metu.
„Pavyzdžiui, rugpjūtį turėjome tris atvejus, kai stiklo dūžiai įvyko dėl neuždengto žvyro. Vieno didelio autobuso stiklo keitimo kaina su darbais siekia apie pustrečio tūkstančio eurų. Nors mūsų autobusai yra drausti, vis tiek tenka mokėti franšizes ir kitus mokesčius“, – apibendrino nuostolių situaciją, akcentuodamas, kad didžiausi stiklo dūžių atvejai fiksuoti kelio atkarpoje tarp Markutiškių ir Upninkų, kur intensyviai kursuoja sunkusis transportas.
Iššūkiai tapo kasdienybe
Vertinant 2024 metus, akivaizdu, kad vieni didžiausių iššūkių buvo susiję su remonto darbais. Tačiau, pasak Jonavos autobusai vadovo, šie iššūkiai tapo kasdienybe.
„Per visą laikotarpį, kai užimu direktoriaus pareigas, jau esame įpratę prie remonto darbų. Tai yra natūralūs iššūkiai, su kuriais susiduriame“, – teigia jis.
Kalbėdamas apie įmonės ,,Jonavos autobusai” ateitį artėjant 2025-iems metams, Otaras Urbanas išsakė palinkėjimą, kad organizacija pasiektų stabilumą tiek finansiniu, tiek teisiniu aspektu. Jis pabrėžė, kad esant stabiliai aplinkai, visos iškilusios problemos gali būti sėkmingai išsprendžiamos.