Pacientai norėdami gauti gydytojų konsultacijas, vadovaujantis VšĮ Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) 2022 m. kovo 15 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-39 patvirtintu „VšĮ Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centro šeimos gydytojų skyriaus darbo reglamentu“, turi registruotis pas gydytoją per e.sveikatos išankstinę pacientų registracijos sistemą, telefonu arba atvykus į įstaigos registratūrą. Apie tai buvo skelbta portale jonavoszinios.lt , plačiau apie tai ČIA. Tačiau peršasi išvada, kad prie tokios registravimo tvarkos, kuri buvo iki Covid – 19 pandemijos, ne visiems patinka sugrįžti.
Pacientai pyksta
„Norėčiau pasiteirauti ar normalu, kad paskambinus į Jonavos poliklinikos registratūrą esant aukštai temperatūrai ir paprašius, kad perskambintų gydytoja dėl konsultacijos, kad išrašytų vaistų, o galiausiai, gal ir biuletenį, yra paklausiama, kiek dienų karščiuoja ir pasakius, kad porą, liepia pas gydytoją registruotis tik esant trim ir daugiau dienų aukštai temperatūrai ir pasiūlyta nueiti į vaistinę nusipirkti vaistų. Dar tokio absurdo nesu girdėjusi, už ką mes mokam, jei net jokių nuotolinių konsultacijų, kol nesi mirtinas ligonis? Net neklausia ar tik temperatūra, gal man prie temperatūros dar kalnas papildomų simptomų, kuriuos po to bus per vėlu gydyti“, - gruodžio 28-osios vakarą rašė Justina.
Jonavos PSPC pacientė Vilmantė pasakoja apie kitą nutikimą su Jonavos PSPC registratūra.
„Tai buvo gruodžio mėnesio vidury, maždaug prieš dvi savaites. Skambinant į registratūrą automatinis atsakiklis informavo, kad linijos užimtos ir jei pageidaujate perskambinimo, spauskite atitinkamą skaičių telefone. Tačiau užsisakius perskambinimą iš registratūros, skambutis taip ir nebuvo sulauktas. Gerai, kad turėjau gydytojos asmeninį mobilaus telefono numerį, kuriuo paskambinus, gavau reikiamą konsultaciją“, - patirtimi dalijosi Vilmantė.
Panašios temos dėl registratūros darbo ypatumų pastarosiomis savaitėmis aptariamos ir socialiniuose tinkluose. Nemažai yra rašoma, kad iš registratūros nesulaukiami perskambinimai, kad registratūros specialistės nesuteikia pakankamai informacijos apie šeimos gydytojų darbo laikus ar galimybes susisiekti su jais pačiais tiesiogiai skambinant į kabinetą.
Jonavos PSPC teikia paaiškinimus
Portalas jonavoszinios.lt kreipėsi į Jonavos PSPC su klausimais - kokia yra pacientų registravimo tvarka, kodėl kartais pacientai nesulaukia perskambinimo iš registratūros, ar registratorės gali neregistruoti pacientų, taip, kaip nurodė Justina.
„Pastaruoju metu pas šeimos gydytojus yra labai išaugęs besikreipiančių pacientų skaičius, iš kurių didžiąją dalį sudaro ūmios virusinės infekcijos ir gripas.
Vienai konsultacijai nustatyta trukmė yra 15 min, o per 6 darbo valandas tai sudarytų 24 konsultacijas. Tačiau dėl papildomai skubos tvarka besikreipiančių asmenų šeimos gydytojams tenka per darbo dieną pakonsultuoti 2-3 kartus daugiau, t. y. po 40-70 pacientų per dieną.
Gydytojai priima visus pacientus, tiek tiesioginėms , tiek nuotolinėms konsultacijoms. Primename, kad ir karščiuojančius asmenis konsultuojame tiesiogiai, atliekame kraujo tyrimus, o taip pat , esant poreikiui, COVID testą bei testą dėl streptokokinės infekcijos vaikams. Dėl vykstančių įstaigos teritorijos tvarkymo darbų karščiuojančių asmenų apžiūra ir ištyrimas perkeltas į 107 kab. (įėjimas iš kiemo pusės „ po stogeliu“).
Per š.m. gruodžio mėn. Jonavos PSPC atlikta apie 600 skubių kraujo tyrimų (karščiuojantiems). O gruodžio mėn vidutiniškai per vieną darbo dieną išduota po 177 nedarbingumo pažymėjimus.
Atsiprašome pacientų, kad dėl išaugusio sergamumo tenka ilgiau laukti, kol registratūros darbuotojas ar gydytojas su Jumis susisieks “, - rašoma Jonavos PSPC atsakyme.
Čia pat primenama tvarka, kokiais būdais Jonavos PSPC pacientai registruojami pas gydytojus.
Registracija pas gydytojus galima šiais būdais: Internetu; Skambinant į registratūrą tel : 8-349 69015; Atvykus į registratūrą.
Dėl registracijos ir perskambinimo trikdžių
Jonavos PSPC atsako, kodėl nebuvo sulaukti perskambinimai.
„Siekiant užtikrinti kokybišką šeimos gydytojų darbą ir kad teikiamų konsultacijų netrikdytų papildomi telefoniniai skambučiai, visos registracijos konsultacijoms vykdomos per registratūrą. Šeimos gydytojas darbo dienos eigoje gauna iš registratūros papildomai (be išankstinės registracijos) asmenų sąrašą ir pats šeimos gydytojas arba kabineto slaugytoja paskambina pacientui.
Registratūroje yra vykdoma skambučių registracija ir perskambinimo funkcija. Gruodžio mėn. įstaigoje keitėsi telefoninio ryšio operatorius, buvo atliekami techniniai derinimo darbai, todėl buvo galimi ryšio sutrikimai. Paslaugų kokybės vertinimo tikslu nuo šio mėnesio įdiegta ir pokalbių įrašymo funkcija.
Siekiant įvertinti konkrečiais situacijas dėl paslaugų kokybės, pacientai kviečiami kreiptis į įstaigos medicinos auditorę el. paštu : vita.geceviciute@jonavospspc.lt arba info@jonavospspc.lt“, - teigia Jonavos PSPC