Saulėgrąžos


Saulėgrąžų sėklos daugeliui puikiai pažįstamos, todėl tinka pirmai pažinčiai su valgomų sėklų įvairove. Saulėgrąžose daug baltymų bei augalinių riebalų ir juose tirpstančių vitaminų –  A, D ir E, o taip pat ir įvairių mikroelementų.


Švelnaus skonio saulėgrąžos puikiai dera skirtinguose patiekaluose – nuo naminės duonos iki pesto padažo. Žiupsnelis saulėgrąžų sėklų paįvairins mėgstamus kepinius bei jų tekstūrai suteiks malonaus traškumo. Lengvai pakepinus subtilus riešutinis sėklų skonis dar labiau išryškėja. Tokios saulėgrąžos papuoš ir paįvairins trintas sriubas bei troškinius.


Moliūgų sėklos


Moliūgų sėklų maistinė vertė nekelia abejonių – šiose sėklose gausu raumenų masės palaikymui itin svarbių baltymų. Jos yra puikus kalcio, geležies, magnio ir daugelio kitų naudingų maistinių medžiagų šaltinis.


Moliūgų sėklų dydis bei maistinės savybės leidžia jas rinktis kaip sotų ir sveikatai palankų užkandį. Švelnus sėklų skonis puikiai dera su įvairiais kepiniais, kuriuose norisi riešutinio traškumo. Švelniai pakepintos moliūgo sėklos papildys mėgstamos moliūgų sriubos skonį. Sėklų pabarstykite ir ant kitų trintų sriubų – tai maistingas ir gardus papuošimas. Dėl savo kaloringumo bei subtilaus skonio moliūgų sėklos praturtins įvairias salotas bei suteiks daugiau sotumo jausmo.


Linų sėmenys


Atgimstantis susidomėjimas linų sėmenimis yra puikus įrodymas, kad tradicinės kultūros išlieka svarbios ir vertingos net keičiantis gyvenimo būdui. Linų sėmenyse daug skaidulinių medžiagų, todėl jie pasižymi dideliu kiekiu Omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios svarbios palaikant normalų cholesterolio kiekį kraujyje. Verta prisiminti, kad riebalų rūgščių pasisavinimas yra geresnis iš susmulkintų sėmenų nei iš sunkiau virškinamų nesmulkintų linų sėklų.


Sėmenys puikiai tinka dėti į duoną, pyragus, sausainius bei kitus kepinius, taip galima berti į sausus pusryčius, kokteilius ar kitus patiekalus. Auksiniai smulkinti sėmenys pasižymi kiek švelnesniu skoniu nei įprastų linų. Juos rinkitės saldesnių patiekalų gardinimui – jogurtui ar varškei praturtinti. Nedidelis žiupsnelis smulkintų sėmenų paįvairins sumuštinių ar virtų bulvių skonį.


Kanapės


Kanapės yra dar viena tradicinė kultūra, kuri pelnytai susilaukia vis daugiau dėmesio. Kanapių sėklose yra daug baltymų, skaidulinių medžiagų. Jos puikus Omega-3 ir Omega-6 riebiųjų rūgščių šaltinis. Kanapių sėklose taip pat yra daug vitamino K, geležies, magnio, cinko. 


Sparčiai didėjančioje kanapių sėklų bei jų produktų pasiūloje lengva išsirinkti labiausiai tinkantį variantą. Nelukštentos kanapių sėklos ne visiems patinka dėl traškios, tačiau ganėtinai tvirtos luobelės. Kita vertus, kitiems būtent ši savybė kanapių sėklas padaro mėgstamiausiu sumuštinių ar bulvių pabarstuku. Beje, kanapių skonis taps išraiškingesnis jas keletą minučių paskrudinus sausoje keptuvėje. Dar platesnės bei įvairesnės lukštentų kanapių sėklų panaudojimo galimybės. Jos, kaip  ir kanapių baltymų milteliai, puikiai tinka kokteilių, glotnučių, salotų ir kitų patiekalų skaninimui. 


Sezamo sėklos


Sezamo sėklytės yra smulkios, tačiau aromatingos ir malonaus skonio. Šios sėklos turi daug skaidulinių medžiagų, vitaminų B1, B3, B6, E, kalcio ir magnio.


Sezamų sėklos maistui suteikia riešutų skonio ir prideda subtilaus traškumo. Dėl subtilaus skonio jos puikiai dera tiek desertuose, tiek nesaldžiuose patiekaluose. Sezamo sėklos puikiai tinka duonos, pyragų, bandelių ir kitų kepinių bei įvairių saldumynų gardinimui. Žiupsnelis sezamo sėklų papuoš ir paįvairins Azijos virtuvės patiekalų skonį. Berkite jų į garnyrus, daržovių ir grūdų patiekalus. 


Sėklos yra labai koncentruotas maistas, todėl svarbu jų skanauti saikingai. Visada pirmenybę teikite aukštos kokybės, ekologiškuose ūkiuose užaugintoms sėkloms, kurios pasižymės geresnėmis maistinėmis savybėmis bei sodresniu skoniu. Tokių sėklų galite nusipirkti internetu.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: