Siekiant toliau plėtoti skrydžių maršrutų plėtros skatinimo projektą, į akcinės bendrovės Lietuvos oro uostų (LOU) įstatinį kapitalą šiemet investuojama 5 mln. eurų. Tam trečiadienį posėdyje pritarė Vyriausybė. Bendrovės įstatinis kapitalas didinamas kaip papildomas įnašas iš Susisiekimo ministerijai skirtų biudžeto asignavimų. 

„Siekiame toliau plėsti skrydžių geografiją ir užtikrinti patogias jungtis su pagrindiniais tranzitiniais oro uostais pasitelkiant rizikos pasidalijimo modelį. Taikant šią priemonę, jau sėkmingai vykdomi reguliarūs skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio, Lisabonos ir Hamburgo, šiais metais planuojami dar trys susitarimai dėl tarptautinių maršrutų vykdymo: reguliarūs skrydžiai iš Vilniaus į Diuseldorfą ir Madridą bei iš Kauno į vieną iš Europos aviacijos centrų. Šiuo metu ypač svarbus susisiekimas su Vokietija, kuri ketina dislokuoti brigadą Lietuvoje“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

Jau dabar iš Lietuvos patogus susisiekimas su Vokietijos miestais: iš Vilniaus 2 savaitiniai skrydžiai į Hamburgą („airBaltic“), 3 savaitiniai skrydžiai („airBaltic“) ir 6 savaitiniai skrydžiai („Ryanair“) į Berlyną, 6 savaitiniai skrydžiai į Miuncheną („airBaltic“), 17 savaitinių skrydžių („Lufthansa“) ir 2 savaitiniai skrydžiai („Ryanair“) į Frankfurtą, 4 savaitiniai skrydžiai į Niurnbergą („Ryanair“), 2 savaitiniai skrydžiai į Kelną („Ryanair“) ir 2 savaitiniai skrydžiai į Dortmundą („Wizz Air“). 

Šiuo metu vykdomas tarptautinis maršrutų plėtros skatinimo projekto konkursas operatoriaus atrankai skrydžiams tarp Vilniaus ir Diuseldorfo oro uosto, tikimasi, kad skrydžiai į šį Vokietijos miestą prasidės šį rudenį. 

Taip pat šiuo metu vyksta derybos skrydžiams iš Kauno į vieną iš Europos aviacijos centrų (angl. „hub“). Jau paskelbtas konkursas dar vienam maršrutui vykdyti – tarp Vilniaus ir Madrido oro uostų. 

Pagal rizikos pasidalinimo modelį nuo 2023 m. spalio skrydžius tarp Vilniaus ir Londono Sičio vykdo bendrovė „LOT Polish Airlines“, o nuo šių metų gegužės oro bendrovė „airBaltic“ skraidina iš Vilniaus į Vokietijos uostamiestį Hamburgą ir Portugalijos sostinę Lisaboną. 

Ilgainiui rizikos pasidalinimo modelis, kuris remiasi į ateities perspektyvoje atsiperkančius maršrutus, bus taikomas ir kitiems maršrutams, kurie prisideda prie ilgalaikio Lietuvos pasiekiamumo didinimo. Tarp prioritetinių verslui ir atvykstamajam turizmui 27 svarbių krypčių – taip pat tokie miestai kaip Varšuva, Kopenhaga, Ciurichas, Dublinas, Amsterdamas, Paryžius, Berlynas, Krokuva ir kiti. 

2023 metais pradėtas taikyti rizikos pasidalijimo principu veikiantis skrydžių skatinimo modelis leidžia vykdyti pelningus ilgalaikius bendrus verslo planus, todėl tai nėra subsidija ar tiesioginė dotacija oro linijoms. 

Bendras maršrutų plėtros skatinimo projekto tikslas – šalies susisiekimo oru su tikslinėmis šalimis gerinimas ir jo tvarumo užtikrinimas, siekiant didesnio Lietuvos ekonominio konkurencingumo. Lietuvos oro uostai skrydžiams skatinti siekia išnaudoti visus turimus resursus, įskaitant ir su valstybės pagalbos principais suderinamą rizikos pasidalijimo modelį bei kitas skrydžių pasiūlą ir paklausą užtikrinančias priemones. 

LR Susisiekimo ministerijos inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: