Lietuvos keliuose kiekvienais metais susiformuoja juodosios dėmės. Tai eismo įvykių vietos, kuriose 500 metrų kelio ruože per ketverius metus įvyksta 4 ir daugiau įskaitiniai eismo įvykiai. Transporto kompetencijų agentūros (TKA)  specialistai nustatė, kuriose vietose 2023 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose susiformavo  juodosios dėmės. 

Kokie pokyčiai Jonavoje

Atvėrus 2022 – ųjų metų virtualų žemėlapį ir pažvelgus į Jonavos rajono savivaldybę matoma, kad čia sužymėtos trys juodosios dėmės sankryžose ir viena juodoji dėmė ruože. Juodosios dėmės sankryžose tais metais buvo pažymėtos Žeimių ir Kosmonautų g., Kėdainių plente ties Ručiūnais ir Martyniškiais, Kauno plente ties Išorais bei juodoji dėmė ruože, pačiame miesto centre ties žiedine J. Basanavičiaus, Žeimių ir J. Ralio g. sankryža.

Pasižiūrėjus į 2023-ųjų metų virtualų žemėlapį, situacija Jonavoje nedžiugina - trys juodosios dėmės sankryžose ir TRYS juodosios dėmės ruožuose. Juodosios dėmės sankryžose pažymėtos Kėdainių plente ties Ručiūnais ir Martyniškiais bei dvi pažymėtos A6 kelyje, Kauno plente ties Gumbiškiais ir ties Išorais.  Juodosios dėmės ruožuose šiemet pažymėtos net trys pačiame Jonavos mieste: viena - ties žiedine sankryža Žeimių, Žiemaitės ir Lietavos gatvių sankirtoje (čia fiksuoti 4 eismo įvykiai, sužeisti 4 žmonės), kita – ties žiedine Šviesos bokšto sankryža, J. Basanavičiaus, Žeimių ir J. Ralio g.( čia fiksuoti 6 eismo įvykiai, sužeisti 5 ir žuvo 1 žmogus), trečia – J. Ralio gatvėje, atkarpoje nuo tilto per Nerį iki Kauno g. ir Vytauto skr. sankryžos (čia įvykę 4 eismo įvykiai, sužeisti 4 žmonės).

Prasta infrastruktūra ir taisyklių nesilaikantys eismo dalyviai

Susiformavusiose juodosiose dėmėse pastebimos pasikartojančios eismo įvykių tendencijos ir infrastruktūros trūkumai. Dažniausia (39 %) eismo įvykių schema juodosiose dėmėse, esančiose sankryžose, – susidūrimai sukant į kairę (apsisukant), o ruožuose – trečdalį eismo įvykių sudarė užvažiavimai ant pėsčiojo ar dviratininko. Nagrinėjant juodąsias dėmes pastebėti trūkumai pėsčiųjų perėjose, nesaugūs kairieji posūkiai, visų eismo dalyvių saugumo neužtikrinimas šviesoforu reguliuojamose sankryžose ir kiti trūkumai. Tačiau ne tik dėl prastos infrastruktūros įvyksta eismo įvykiai.

10 iš 38 juodųjų dėmių 2023 m. susidarė dėl eismo įvykių, kuriuos sukėlė neblaivūs, neturintys teisės vairuoti ar pasišalinę iš eismo įvykio vietos asmenys. „Eismo dalyvių atsakomybė – vienas pagrindinių kriterijų, siekiant išvengti eismo įvykių. Kaip rodo tragiški šių metų eismo įvykiai, neblaivūs ir teisės vairuoti neturintys eismo dalyviai vis dar yra opi problema Lietuvoje. Nepagalvojimas apie galimas pasekmes, žalą ne tik sau, bet ir kitiems asmenims parodo, kad žmonėms trūksta atsakomybės jausmo. Todėl svarbu nuolatos kartoti ir vykdyti socialines reklamas apie saugų eismą keliuose“ – sako E. Morkūnas.

Žala Lietuvos ekonomikai

2023 m. susiformavusiose juodose dėmėse žuvo 16 ir sužeista 217 eismo dalyvių. Apskaičiuota, kad žala Lietuvos ekonomikai dėl 2023 m. juodųjų dėmių – 13,59 mln. Eur. Patirti nuostoliai yra didesni nei 2022 m. (12,98 mln. Eur.), nors juodųjų dėmių nustatyta mažiau.

2023 m. juodųjų dėmių žemėlapis

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: