Kaip yra žinoma, „Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje. Geležinkelio vėžė tiesiama ir per Jonavos rajono teritorijas, taip pat Jonavoje statomas ir ilgiausias geležinkelio tiltas per Neries upę. Tačiau dėl statybviečių intensyvaus naudojimo ir nešvarių privažiavimo kelių, vairuotojai jau patiria nepatogumų. „Lietuvos geležinkeliai“ pateikia vilčių teikiantį atsakymą.
Keliai yra apdrabstomi moliu, purvu
Internetinis portalas jonavoszinios.lt pastaruoju metu sulaukia rajono gyventojų klausimų, kodėl vykstant ,,Rail Baltica” statybos darbams Jonavos rajone, pro ar iki statybviečių vedantys keliai yra itin nešvarūs. Dėl važiuojančio sunkiasvorio transporto keliai yra apdrabstomi moliu, purvu ir pan.
Šią savaitę redakcija sulaukė dviejų užklausų - dėl ,,Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį Jonavos rajone statybų, netoli Rimkų kaimo bei ,,Rail Baltica” vėžės statybų ties Jonava-Čičinai-Smičkiai keliu.
,,Gerai, kad į Rimkų kaimą dar yra įvažiavimas nuo Jonavos miesto pusės, tačiau jei aplinkybės pasikeičia ir tenka važiuoti į savo kaimą pro geležinkelio tilto statybvietę, situacija katastrofiška. Lengvasis automobilis moliu apdrabstomas iki pat durelių rankenėlių, kas nemanau, kad yra normalu. Nejau nėra reikalavimo ar nurodymo, kad statybviečių sunkiasvoriui transportui purvu teršti asfaltuotus kelius negalima? ”, - piktinosi Jonavos rajono Rimkų kaimo gyventoja.
,,Esu pasipiktinęs, ir, manau, ne vienas aš toks piktas, atsiras ir daugiau. Važiuojant pro Čičinus link Jonavos, vyksta ,,Rail Baltica” darbai. Viskas kaip ir Ok, smagu, kad vyksta tokie projektai. Bet projektą kažkas turi ir prižiūrėti, o ypač kelius, kuriais pastoviai kursuoja sunkiasvorės mašinos pilnos žemiu, molio ir t.t Jos važiuoja tuo pačiu keliu, kaip ir lengvosios mašinos. Kelias yra toks nešvarus ir slidus, kad mašina KIEKVIENĄ dieną nešvari. Žmonės tiek neuždirba, kad kasdieną plautų savo automobilius. Tuo keliu aš važiuoju kas dieną ir noriu sužinoti, kas atsakingas už šios kelio atkarpos priežiūrą”, - portalui jonavoszinios.lt atsiųstame laiške piktinosi Jonavos rajono gyventojas.
Keliai bus valomi dar dažniau
AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos partnerė Gintarė Žalytė-Štarienė pateikia vilčių teikiantį atsakymą.
,,Gyventojų keliami klausimai dėl kelių švaros yra suprantami ir jų lūkesčiai yra visiškai pagrįsti. Nuolat stebime situaciją ir operatyviai ieškome sprendimų, kurie sumažintų gyventojų patiriamus nepatogumus.
Žemės darbų apimtys statant geležinkelio sankasą bei inžinerinius statinius Jonavos rajone yra itin didelės – šioje atkarpoje bus iškasta net apie 1,5 mln. m3 grunto. Dalis grunto privalo būti išvežta į sąvartą, o kita dalis yra pervežama ir naudojama geležinkelio sankasos įrengimui.
Nepalankios sąlygos kai kuriuose aplinkiniuose bendro naudojimo keliuose, kur yra vykdomi geležinkelio sankasos ir inžinerinių statinių įrengimo darbai, susidarė prasidėjus lietingajam metų periodui. Keliai tampa nešvarūs vežant gruntą, nes šiame vykdomų darbų ruože esantis gruntas yra stipriai permirkęs. Tad kai kurių bendro naudojimo kelių danga ties išvažiavimo iš darbų zonų vietomis tampa nešvari, nes gruntas nubyra jį vežant.
Šiuo metu visose vietose prie išvažiavimo iš darbų zonų į bendro naudojimo kelius nuolat budi kelių valymo technika, kuri periodiškai valo kelius. Darbus apsunkina tai, kad lietaus metu (ypač jei lietus stiprus, o šiuo metu tai yra vis dažnesnis reiškinys) ar po lietaus kelio valymo procesas užtrunka ilgiau nei įprastai, nes esamas molingas gruntas dėl drėgmės stipriai sukimba su kelio danga.
Imamės papildomų veiksmų, kad grunto likučiai nuo bendro naudojimo kelių būtų kuo operatyviau pašalinti. Esant itin lietingam periodui keliai bus valomi dar dažniau”, - teigia Gintarė Žalytė-Štarienė.