Kodėl šio remonto negalima padaryti prioritetiniu darbu?

„Užfiksavau absurdišką situaciją. Lekia greitoji, su sirenomis ir švyturėliais, o viaduko šviesoforas raudonas. Greitosios automobilis, kaip ir turi teisę pralėkt per raudoną, bet negali. Iš priekio atvažiuoja kiti automobiliai, jie neturi kur trauktis, o greitoji netelpa ir taip gaišta svarbias sekundes gal rimtame gyvybės gelbėjimo atvejyje. O kas svarbiausia, pradedu abejoti, kad rugpjūtį bus baigti remontai, nes kadrą fiksavau 15 val. 30 min., o darbuotojų nėra. Klausimas – kodėl šio remonto negalima padaryti prioritetiniu darbu? Kodėl dienos metu nedirbama? Kodėl apskritai nedirbama dviem pamainom, taip stengiantis kuo greičiau užbaigti darbus? Kodėl toks atsainus požiūris į vairuotojus, kurie kasdien ten kenčia spūstyse? “, - dar gegužės 5-ąją rašė vairuotojas Vytas bei atsiuntė tai įrodančią nuotrauką.

Portalas jonavoszinios.lt ir anksčiau yra gavęs panašių klausimų dėl rangovo darbo laiko. Kiti vairuotojai tvirtino, kad jau 16 val. viaduko remonto darbai nebevykdomi, bei teigė, jog brigada galėtų dirbti dviem pamainom – anksti ryte ir vėliau vakare, nes, anot važiuojančiųjų, tai daryti leidžia oro sąlygos, vakarai ilgi ir šviesūs.

Rekonstrukcijos darbai gali užtrukti ilgiau, nei numatyta sutartyje

Kelių direkcijai pateiktos vairuotojų pastabos bei klausimai: Kokioje stadijoje šiuo metu darbai? Ar pavyks viską laiku baigti?

Kaip informuoja Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, viaduko rekonstravimo projekto įgyvendinimas pagal sutartį numatytas šių metų birželį, tačiau tai gali užtrukti ir ilgiau. 

„Projekto „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.143 Jonava–Žasliai–Klaniniai–Mijaugonys 1,189 km viaduko rekonstravimas“ įgyvendinimas pagal sutartį numatytas šių metų birželį.

Tačiau dėl kelių objektyvių aplinkybių rekonstrukcijos darbai gali užtrukti ilgiau, nei numatyta sutartyje.

Minėtas viadukas pastatytas 1972 metais, o projektuotas dar iki to laiko ir informacijos apie projektą nėra galimybės gauti. Nesant informacijos apie projektą, pradėjus viaduko rekonstrukcijos darbus ir atidengus uždaras konstrukcijas, nustatinėjama esama jų būklė bei atliekami tikrinamieji skaičiavimai dėl projektinių sprendinių tinkamo parinkimo.

Pabrėžtina, jog dėl po viaduku veikiančio geležinkelio keliamų vibracijų, būtina riboti atliekamų žemės darbų gylį – darbus galima vykdyti tik užtikrinus visišką dirbančių apsaugą, tinkamus tranšėjų sutvirtinimus ir t.t. Taip pat viaduku nuolat vyko nepertraukiamas transporto priemonių eismas, todėl  įvairūs kasimo darbai buvo vykdomi paisant papildomų, laikui imlių,  saugumo reikalavimų, tokiu būdu vengiant galimų statinio avarinių situacijų.

Šiuo metu eismą organizuojant naujai įrengta tilto dalimi, yra atidengiamos laikančiosios viaduko konstrukcijos, vyksta jų faktinės būklės vertinimas ir projektinių sprendinių tikslinimas“, - tvirtina S. Jansonas.

Ar nėra svarstoma galimybė paspartinti darbus?

Dar vienas iš Kelių direkcijai pateiktų klausimų - dėl rangovo darbų grafiko. Ar nėra svarstoma galimybė paspartinti darbus, taip, kaip siūlo vairuotojai - rangovams rekonstruoti viaduką ne tik iki 16 val., o ilgiau? Galbūt darbus spartinti dviejų pamainų pagalba? Deja, Kelių direkcija tokios galios neturi.  

„Sutartiniai įsipareigojimai nenustato Kelių direkcijos prievolės reguliuoti rangovo darbų grafiko, tai nustato pats rangovas, įsivertindamas sutartyje apibrėžtus terminus bei techninius projekto įgyvendinimo aspektus.

Šiuo atveju atkreipiame dėmesį,  jog ne žmogiškųjų resursų trūkumas, o numatytų atlikti tilto rekonstrukcijos darbų technologijos sąlygoja tokį rekonstrukcijos darbų atlikimo terminą, kur atskiri statybos procesai yra esminis faktorius, užtikrinantis tinkamą atliekamų darbų kokybę, ir kurių atsisakyti (ar įtakoti jų trukmės) nėra galimybės.

Pažymėtina, Kelių direkcija stebi besiformuojančias spūstis, jų apimtis ir nedelsiant reaguoja piko valandomis transporto priemonių eismo organizavimą perimant reguliuotojams“, - tvirtina Kelių direkcijos atstovas.

Kelių direkcija taip pat informuoja, jog spūsčių formavimąsi remontuojamo tilto prieigose sąlygoja tiek sudėtingos esamos vietovės sąlygos, tiek teritorijos užstatymo tankis, tiek esamas eismo intensyvumas, o vertinant tai, jog tilto rekonstrukcijos metu nėra galimybių transporto priemonių eismo nukreipti alternatyviomis apylankomis, laikotarpiu, kada yra vykdomi tilto rekonstrukcijos  darbai, prašoma pagal galimybes, paankstinti savo vykimo laiką. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: