Seimas priėmė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis nuspręsta nuo birželio 1-osios suvienodinti sąlygas mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose skirtingus alkoholinius gėrimus pardavinėjantiems verslininkams.
Pagal priimtus pakeitimus, verslininkai mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose galės prekiauti iki 15 laipsnių siekiančiais alkoholiniais gėrimais, t. y. iki 8,5 proc. stiprumo alumi ir sidru ir iki 15 proc. stiprumo kitais alkoholiniais gėrimais. Tokiu būdu jie galės prekiauti ir kitais alkoholiniais gėrimais, tokiais kaip vynas, silpni alkoholiniai kokteiliai ir likeriai. Šiuo metu mugėse ir masiniuose renginiuose galima prekiauti tik natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių stiprumas iki 7,5 laipsnio, parodose – natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 proc.
Pakeitimais taip pat sutarta patikslinti išimtis, kas nelaikoma alkoholio reklama. Alkoholio reklama nebus laikoma interneto platformose, pavyzdžiui, tokiose kaip „Bolt Food“ ar „Wolt“, skelbiama su alkoholiu susijusi informacija. Šiuo metu tokios platformos, būdamos tik tarpininkės, bet netiesioginiai alkoholinių gėrimų pardavėjai, negali skelbti informacijos, kol neturi įsigijusios licencijos.
Be to, alkoholio reklama nutarta nelaikyti ir informacijos apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, alkoholinio gėrimo gamybos technologijas, tradicijas.
Naujomis nuostatomis taip pat nuspręsta leisti organizuoti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos patalpose. Šiuo metu degustacijos leistinos tik mugėse ir parodose.
Už šiuos teisės akto pakeitimus (projektas Nr. XIVP-3454(2) balsavo 59 Seimo nariai, prieš – 25, susilaikė 11 parlamentarų.
Seimo Spaudos biuro inf.