Žalioji, tvarumo kryptis – neišvengiama siekiant efektyviai ir su kuo mažesniu poveikiu aplinkai vykdyti įmonės veiklą. Viešojo konkurso metu Valstybinių miškų urėdija (VMU) įsigijo net 88 vienetus elektromobilių. Pasirinktas modelis – keturiais ratais varomas, 85 kWh talpos akumuliatorių turintis „Škoda Enyaq 85x“.

„Elektromobiliai jau yra dabartis,  o ne ateitis. Šiemet vien Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos įsigijo daugiau nei 100 elektromobilių, iš kurių daugiausia – net 88 – Valstybinių miškų urėdija. Žalioji pertvarka ministerijoje vykdoma ryžtingai, investicijos yra finansiškai pagrįstos. Be to, darbuotojai, jau naudojantys tarnybinius elektromobilius, tikėtina, drąsiau juos rinksis ir savo kasdieniam naudojimui“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Kalbėdamas apie automobiliams keliamus reikalavimus, Valstybinių miškų urėdijos generalinis direktorius Valdas Kaubrė sako, kad pagrindinis reikalavimas buvo tai, kad automobiliai būtų draugiški aplinkai: „Prieš vykdant pirkimą, būsimoms autotransporto priemonėms buvo iškelti trys pagrindiniai reikalavimai: įveikiamas atstumas, pravažumas ir prošvaisa.

VMU yra viena regioniškiausių įmonių šalyje: veikiame visoje Lietuvoje, kiekvienoje savivaldybėje, o regioniniuose padaliniuose miškininkams kasdien tenka nuvažiuoti nemažus atstumus. Dėl šios priežasties buvo itin svarbu pasirinkti tokius elektromobilius, kurie užtikrintų didelę baterijos talpą bei nuvažiuojamą atstumą. Kadangi dirbame miškuose, kur kelio sąlygos ne visada yra geros ir palankios, didelę reikšmę pasirinkimui turėjo ir automobilio pravažumas bei prošvaisa. Šie trys pagrindiniai aspektai apribojo didžiąją elektromobilių rinkos dalį.“

Visi naujieji Valstybinių miškų urėdijos automobiliai turi keturių varančiųjų ratų pavarą ir 186 mm prošvaisą – tai leidžia nesunkiai įveikti daugelį sunkiau pravažiuojamų miško kelių. Iki 175 kW maksimali krovimo galia leidžia akumuliatorius iki 80 procentų įkrauti per mažiau nei pusvalandį, o pilna įkrova, pagal WLTP skaičiavimus, mišriu režimu automobilis gali įveikti net iki 537 kilometrų.

„Automobilių gamyba prasidėjo netrukus po sutarties pasirašymo, o pirmieji į Lietuvą atvyko jau po mėnesio. Viso šio kiekio automobilių gamyba truko apie keturias savaites, o visas procesas su pristatymu apie du su puse mėnesio. Žinoma, mums patiems tai buvo nemenkas iššūkis, nes mūsų salonas atsidarė tik balandžio mėnesį ir kol kas dirbame laikinose patalpose, tačiau įvertinome savo pajėgumus ir pamatėme, kad galime suvaldyti tokį kiekį“, – pasakojo „Motus auto“ pardavimų vadovas Dainius Lepeška ir paminėjo, kad tai yra vienas didžiausių elektromobilių užsakymų Lietuvoje.

Plečia ne tik parką, bet ir infrastruktūrą

Kadangi elektromobiliais bus aprūpinti VMU regioniniai padaliniai visoje Lietuvoje, urėdija lygiagrečiai įsirengė ir įkrovimo stoteles, kad nekiltų jokių nepatogumų net ir atokiausiuose kampeliuose.

„VMU investicijas skyrė ir elektromobilių krovimo stotelių tinklo įrengimui. Šiai dienai jau pasirašytos sutartys bei pradėti 49 įkrovimo stotelių įrengimo darbai. Stotelių tinklas vystomas visoje Lietuvoje – kiekviename regioniniame padalinyje. Tam tikri regioniniai padaliniai turės ne po vieną, o po dvi stoteles“, – komentavo V. Kaubrė.

Jis taip pat minėjo, jog visus urėdijos darbuotojus vienija tos pačios vertybės, viena kurių – meilė gamtai. Dėl to kolektyvas supranta, kaip svarbu šiandieniame klimato kaitos kontekste priimti atsakingus sprendimus ir teigiamai vertina šiuos tvaresnius, žalesnius ir aplinkai draugiškesnius autoparko pokyčius.

„Žinoma, tai bus ir iššūkis, kadangi regioniniai padaliniai pirmą kartą gaus elektromobilius, tačiau darbuotojai atsakingai žiūri ir vertina šiuos pokyčius“, – atviravo VMU vadovas.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: