Dar 2018 metais Jonavos rajono savivaldybė ėmėsi projekto „Dviračių tako nuo Taurostos parko iki magistralinio kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis tilto trišalės sankryžos Jonavos mieste statyba“. Kiek vėliau Kelių direkcija sutvarkė jai priklausančią to paties dviračių tako atkarpą link „Achemos“ gamyklos. Ne paslaptis, kad ne vienas achemietis, į darbą važinėjantis dviračiu, džiaugėsi šiais darbais, tačiau prieš keletą savaičių tilto per Nerį prieigose panaikinta perėja tą džiaugsmą gerokai aptemdė - redakcija iki šiol sulaukia pasipiktinusių skaitytojų klausimų apie tai.

Nesupranta tokio sprendimo

,,Panaikino tą perėją, dabar žmonės kelią kerta bet kur. Ar čia saugu? Ar čia normalu? Kodėl buvo priimtas toks absurdiškas sprendimas? Dviračių taką nutiesė, o kaip kirsti kelią pasibaigus jam? Daug achemiečių juo važiuoja į darbą... Visiškas absurdas", - apmaudo neslėpė į redakciją paskambinęs Vilmantas.

Klausimų dėl aptartos perėjos portalas jonavoszinios.lt yra sulaukęs ir anksčiau (plačiau skaitykite čia).  Kaip tuomet aiškino VĮ Lietuvos kelių direkcija, tokiose vietose įrengtos pėsčiųjų perėjos turi neigiamą įtaką eismo saugos požiūriu.

Buvo nesaugi?

„Informuojame, kad pėsčiųjų perėja Jūsų minimoje vietoje yra įrengta praeityje ir pagal dabar galiojančias Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles šioje vietoje nėra galima, kadangi yra už gyvenvietės ribų.

Atkreipiame dėmesį, kad pėsčiųjų perėja įrengta netinkamoje vietoje – užmiesčio ruože ar ruože, kurio aplinka panaši į užmiesčio, turi neigiamą įtaką eismo saugos požiūriu. Užmiestyje pėsčiųjų perėjos nėra rengiamos (jas rengti draudžiama), nes tokiose vietose vairuotojai nesitiki pėsčiųjų perėjų, o pėstieji jaučiasi pernelyg drąsiai dėl jiems čia suteikiamo eismo pirmumo, todėl dažnai įvyksta eismo įvykių, kurių metu nukenčia patys pėstieji. Nepaženklintose kelio ženklais ir horizontaliuoju ženklinimu perėjose (nežymėtose perėjose) pėstieji yra atidesni, todėl tikimybė nukentėti eismo įvykio metu yra mažesnė“, - rašė direkcija, čia pat pridurdama, kad aptariama perėja pertvarkyta ir pritaikyta pėsčiųjų eismui kitomis priemonėmis.  

„Papildomai informuojame, kad 2020 m. lapkričio mėn.  Kelių direkcija ir UAB „Kauno statyba“ pasirašė sutartį, pagal kurią UAB „Kauno statyba“ įgyvendino projekto „Tako valstybinės reikšmės magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože nuo 33,848 iki 34,123 km paprastasis remontas“ (toliau – projektas) sprendinius. Šio projekto apimtyje buvo numatoma, kad Jūsų minima perėja bus pertvarkyta į nežymėtąją perėją (inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis), bus susiaurinta pratęsiant skiriamąją salelę, o taip pat apšviesta kryptiniu apšvietimu. Šiuo metu rangos darbai baigti, vyksta objekto perdavimas Kelių direkcijos nuosavybės teisei“, - tvirtino direkcija.

Kreipėsi ir vairuotojai

Atsižvelgus į iki šiol gaunamus gyventojų skundus portalas jonavoszinios.lt į direkciją kreipėsi dar kartą. Atkreiptas dėmesys, kad pastabų dėl panaikintos perėjos turi ne tik dviratininkai ar pėstieji, bet ir patys vairuotojai - sulaukta ir jų pastebėjimų, kad dabar kelias kertamas bet kur.

,,Ar tikrai saugu, kai dabar per kelią einama bet kur? Važiuoju juo kiekvieną rytą ir matau, kad žmonės pasimetę laukia patogaus laiko perbėgti jį, o esant dideliam eismui, tiesiog rizikuoja ir bėga, nors automobiliai būna arti", - pasakojo vardo viešai skelbti nepanoręs jonavietis. 

Kol kas direkcija nepateikė jokios naujos informacijos, kuri būtų aktuali aptartais klausimais. Jei bus sulaukta jos, informuosime savo skaitytojus. 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: