Jei užsuktume į bet kurį Lietuvos daugiabutyje esantį šiluminį mazgą – kiekviename iš jų rastume po popierinį šilumos ūkio priežiūros žurnalą. Nepaisant to, kad beveik viskas persikėlė į elektroninę erdvę,  šilumos ūkio darbuotojai, vykdydami šilumos mazgo priežiūrą, iki šiol apsilankymus, parametrus bei gedimus name fiksuoja ne elektroniniuose, o popieriniuose žurnaluose. Būtent tokią tvarką nustato teisės aktai.  

UAB „Jonavos šilumos tinklai“ direktorius Jonas Kaminskas siūlo šią tvarką keisti, sukuriant specialią skaitmeninę platformą bei ministerijos lygmeniu inicijuojant teisės aktų pakeitimus.  

„Mūsų įmonė imasi lyderystės ir tokią platformą kartu su rangovais jau sukūrė. Tikiuosi, kad tik laiko klausimas, kada teisės aktai, kuriuose dabar numatyta galimybė tik popieriniams žurnalams, bus pakeisti. Sutikime: iki šiol pildyti popierius žurnalus mažų mažiausiai keista“,  – teigė J. Kaminskas.  

Bendrovės komercijos ir skaitmeninių technologijų vadovas Tomas Janušas sako, kad iki dabar nei viena šilumos ūkio įmonių įgyvendinti tokio pokyčio nesiėmė. Viena vertus, tai suprantama – kartu su IT specialistais tenka kurti visiškai naują produktą, numatyti jo funkcionalumą. Pagrindiniai projekto tikslai buvo suefektyvinti priežiūros padalinio veiklą, užtikrinti kokybiškesnę paslaugą vartotojams bei itin greitai reaguoti į gedimus ar tiekiamų parametrų nuokrypius. 

„Esame šilumos ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojai – prižiūrime visus daugiabučius ir daugelį kitų šilumos vartotojų. Pagal teisės aktus specialistams privaloma savo apsilankymus registruoti – žurnale turi būti fiksuojami visi šilumos tiekimo parametrai, temperatūros slėgiai, karšto vandens temperatūra, įvadinio šilumos skaitiklio rodmenys, pažeidimai, atliekami darbai, periodinė priežiūra. Kai toks žurnalas užsipildo – jis atsiduria įmonės archyve ir privalo būti saugomas, o šilumos mazge pakeičiamas nauju“.  – pasakojo T. Janušas.  

Specialistas sako, kad UAB „Jonavos šilumos tinklai“ kreipėsi ir kuriamą platformą pristatė Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT). 

„Tai – mūsų veiklą kontroliuojanti institucija. Bendradarbiaudami sukūrėme produktą – elektroninį žurnalą. Jį pristatėme  VERT Kauno padaliniui, vėliau – ir centrinėje būstinėje Vilniuje. Parodėme, kaip veiks naujasis elektroninis šilumos ūkio priežiūros žurnalas, kaip jis bus pildomas, kokios jo funkcijos, išskyrėme privalumus. Privalumų išties daug, o naudojant elektroninius žurnalus pagerinsime bei efektyvinsime tiek veiklą, tiek parametrų kontrolę, stebėseną dėl legionelių“, – pasakojo T. Janušas.  

Bendrovė „Jonavos šilumos tinklai“ naują produktą išbandys jau šį rudenį, popierinius žurnalus pakeičiant elektroniniais. Vėliau, kartu su Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija ketinama inicijuoti teisės aktų pakeitimus.  

Naująją elektroninio žurnalo platformą „Jonavos šilumos tinklų“ specialistai kartu su rangovais kūrė apie pusmetį.  

„Tai nebuvo labai greitas procesas, mat reikėjo numatyti visas funkcijas ir sukurti produktą, kuriuo šilumos ūkio darbuotojams naudotis būtų paprasta ir patogu. Jame bus galimybė ne tik pildyti būtiną informaciją, tačiau fiksuoti ir vaizdus, tarkime, gedimo šilumos mazge nuotrauką. Gautas galutinis rezultatas, kuris tikrai viršijo lūkesčius. Jau susilaukėme susidomėjimo iš kitų miestų šilumos tiekimo įmonių ir neabejoju, jog mūsų sukurtas produktas taps gerąja praktika visoje Lietuvoje“, – sakė T. Janušas.  

UAB „Jonavos šilumos tinklai“ informacija 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: