Lapkričio 16 d., ketvirtadienį, nuo 11 val. 52 min., šalyje buvo tikrinama Gyventojų  perspėjimo ir informavimo sistema (GPIS). Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) į 2G, 3G tinklus perspėjimo pranešimus išsiuntė pagal abonementų celes: 99 proc. Tele2, 100 proc. Telia ir 89 proc. Bitė.

Pernai Vidaus reikalų ministerijos atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje GPIS paslaugą savo telefonuose nusistatė ir naudojasi 56 proc. gyventojų.

Iki lapkričio 16 d., 13.30 val. 1856 gyventojai užpildė GPIS patikrinimo anketas, pagal jų duomenis perspėjimo pranešimą į telefoną gavo 1575 (85 proc.), negavo 279 (15 proc.), atsakymo nepateikė 2 (0,1 proc.). Anketas pildžiusieji gyventojai perdavė duomenis apie sirenų girdimumą jų buvimo vietoje: 998 (54 proc.) girdėjo sirenas, 856 (46 proc.) negirdėjo, 2 (0,1 proc.) duomenų nepateikė.

Perspėjimo sirenų patikrinimo preliminarūs duomenys iš 934 patikrintų sirenų: 107 (11 proc.) neveikė. Daugiausia jų nesuveikė šiose savivaldybėse: Zarasų rajono (16), Joniškio rajono (10), Kauno miesto (8) ir Vilniaus miesto savivaldybėje (7).

Dažniausios priežastys: interneto ryšio sutrikimai, statybų darbų metu išjungti ar pažeisti elektros tinklai, perspėjimo sirenų programinės įrangos, stiprintuvų ar akumuliatorių gedimai, elektros instaliacijos problemos, konkrečios nesuveikimo priežastys dar tikslinamos.

Galutiniai GPIS patikrinimo duomenys iš savivaldybių, mobiliojo ryšio operatorių, taip pat gyventojų apklausų bus surinkti ir apibendrinti per savaitę.

Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema yra labai svarbi skubiai pranešant gyventojams apie gresiantį pavojų, todėl siekiant tobulinti šią sistemą, departamentas prašo gyventojų užpildyti anketą ČIA  ir pateikti informaciją apie perspėjimo pranešimo gavimą/negavimą, taip pat aktualią kitą informaciją, pastabas ar pasiūlymus.

PAGD inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: