Gatvėse, ant asfalto nutiesti laidai, šalia – iki šiol nematyti prietaisai. Tokį vaizdą šią savaitę keliose Jonavos gatvėse išvydo jonaviečiai. Kaip „Jonavos žinioms“ sakė Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus viršininkas Mindaugas Katkus, Jonavoje pradėtas rengti darnaus judumo planas.

Iš viso Lietuvoje jį rengs apie 16 savivaldybių. Susisiekimo ministerijos rekomendacijomis, tokius planus turėtų pasirengti savivaldybės, kuriose gyvena daugiau nei 25 tūktstančiai gyventojų. Darnaus judumo plano tikslas – subalansuoti transporto srautus ir, esant poreikiui, numatyti priemones.

„Priemonių gali būti įvairių – dviračių eismui, neįgaliesiems, viešajam transportui. Kol kas kalbėti apie konkrečias priemones dar sunku – jos bus atsižvelgiant į rezultatus“, - sakė M.Katkus. Visame Jonavos mieste bus matuojami tiek automobilių, tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų srautai. Anot M.Katkaus – tai yra ilgalaikis projektas.

Kaip sakė M.Katkus, visoje Lietuvoje daug erdvės ir vietos skiriama automobiliams, o kiti erdvės stokoja – jos trūksta  pėstiesiems, dviratininkams, net – viešajam transportui.

Darnaus judumo planai vadinami „ateities scenarijais“ - kaip turėtų būti sukurta darni miesto transporto sistema ir kokiomis priemonėmis tai turėtų būti daroma. Pasak Susiekimo ministerijos specialistų, Lietuvos miestuose dominuoja stichinė privataus transporto plėtra, viešasis transportas tapo nekonkurencingas, o privačių automobilių Lietuvos gyventojai turi bene daugiausiai Europoje – tūkstančiui gyventojų tenka beveik šeši šimtai.

Planas pirmiausia turėtų būti skirtas užtikrinti darnių ateities transporto scenarijų kūrimą, mažinti neigiamą automobilizacijos poveikį, keisti judumo įpročius ir elgseną, pabrėžiant geresnę gyvenimo kokybę miestuose ir jų prieigose, socialinę įtrauktį ir susisiekimą visomis transporto rūšimis.

Darnaus judumo mieste planų rengimas yra įtrauktas į remtinų priemonių 2014-2020 m. ES lėšomis veiksmų programos projektą.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: