Projekto metu organizacijos ekspertai analizuoja el. parduotuves: nustato, ar internete prekiaujantys verslininkai laikosi vartotojų apsaugos reikalavimų, ir teikia individualias rekomendacijas, ką reikėtų patobulinti, kad vartotojų teisės būtų užtikrintos, o verslas išvengtų teisės aktuose numatytų sankcijų už tokius pažeidimus. Dažniausiai aptinkami pažeidimai: nenurodytas prekėms suteikiamos teisinės garantijos terminas arba jis trumpesnis, negu turėtų būti (visoje ES galioja 2 m. teisinė garantija); neužtikrinama vartotojo teisė nenurodant priežasties atsisakyti sutarties per 14 d.; nepateikta ginčų sprendimo neteisminiu būdu tvarka ir pan.

Beje, projekto ,,Vartotojui draugiška prekyba internetu II“, ekspertai pastebi keistą tendenciją – neretai naujai įkurtos el. parduotuvės skelbia vienodai klaidingą informaciją vartotojams. Pavyzdžiui, nurodoma, kad prekės keičiamos ar grąžinamos remiantis 2001 m. Ūkio ministro įsakymu patvirtintomis „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“, nors šis teisės aktas negalioja nuo 2014 m. – gerokai anksčiau, nei dauguma tikrintų el. parduotuvių pradėjo veiklą.

Vartotojų aljansas verslininkams rekomenduoja neskubėti kopijuoti kitose svetainėse pateikiamos informacijos, tačiau pasidomėti naujausiais vartotojų apsaugos reikalavimais. Verslininkų patogumui parengta atmintinė skelbiama Vartotojų aljanso tinklapyje www.vartotojualjansas.lt,  kilus klausimų, galima kreiptis į Vartotojų aljanso atstovus el. paštu info@lvoa.lt.  

Projektas ,,Vartotojui draugiška prekyba internetu“ finansuojamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos bei Vartotojų aljanso lėšomis.

Taip pat skaitykite: