Dar 2014 metais gegužės mėnesio pradžioje Žemaitės ir P. Vaičiūno gatvių sankryžoje, įrengta laikinoji, eksperimentinė žiedinė sankryža. Tais metais buvo pastatytos viena su kita sujungtos ir vandens pripildytos, baltai raudonos konstrukcijos, iš kurių ir suformuotas pusapvalis žiedas. Anuomet buvo teigiama, jog  pastatytos laikinosios konstrukcijos bus apie kelis mėnesius ir padės apsispręsti - minimoje vietoje reikia įrengti ilgalaikę žiedinę sankryžą ar ne. Todėl buvo nuspręsta atlikti eksperimentą, prieš įrengiant naują brangų objektą bei su tikslu įsitikinti, ar sumažės tuomet buvęs itin didelis avaringumas.

Tuo laikotarpiu Jonavos miesto seniūnu buvo Valerijus Krugliakovas, kuris teigia, kad šią istoriją puikiai pamena. 

„Prieš tiek metų nebuvo skiriamos didelės lėšos arba buvo pasirenkami kiti prioritetiniai darbai. Kadangi ši sankryža pasižymėjo dideliu avaringumu, buvo nuspręsta įrengti laikinas konstrukcijas, kurios ir buvo įrengiamos dėl saugumo.

Mūsų sankryžos atvykdavo pasižiūrėti ir iš kitų miestų, ir Kelių direkcija - toks eksperimentas pasiteisino, avaringumas sumažėjo, tik, matomai, pradėti rengti naują objektą trūkdavo lėšų“, - prisiminimais dalinosi tuometinis seniūnas V. Krugliakovas.

Akivaizdu, eksperimentas su laikinąja, jau legendine tapusia sankryža užsitęsė ne kelis mėnesius, o 7 metus. Tačiau šiemet „laikinasis“ žiedas taps Lietuvoje dar nematyta žiedine sankryža.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius Valdas Majauskas šių metų kovo 24  d. pasirašė įsakymą, kuriuo Jonavos miesto ir kaimo seniūnijoms paskirstytos Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšos.  

Paskirstytų lėšų sudarytame sąraše įtrauktas P. Vaičiūno ir Žemaitės g. sankryžos rekonstravimas, darbams skiriant 316 572 eurų. Šalia to, bus atliekami paprastieji Žemaitės g. atkarpos ir Vaičiūno g. atkarpos remontai, skiriant viso dar 50 000 eurų.

„Šioje vietoje bus įrengiama pirmoji Lietuvoje žiedinė sankryža su integruotu dviračių taku. Viduryje, tradiciškai, numatyta želdinių kompozicija, sekantis ratas – granito trinkelės, toliau – automobiliams skirta juosta, o šalia apie 1,5 metro dviračių tako kelias.

Noriu akcentuoti, kad vykdant darbus, nei P. Vaičiūno, nei Žemaitės gatvės nebus siaurinamos. Kelio bortai ir važiuojamosios dalies plotis liks tokie patys. Net parkavimo vietos ir dviračių takai bus atskirti žymėjimo/ženklinimo  būdu. Šiam projektui rangovai jau yra, tikslesnės projekto detalės dar derinamos“, - apie šių metų numatytus darbus pasakojo V. Majauskas.  

Kaip buvo teigiama 2014 metais, laikinąsias konstrukcijas yra galimybė panaudoti ir kitose vietose, kur bus sprendžiama - reikalingas žiedas ar ne. Tačiau šiandien dienai nėra žinoma, ar minėtos konstrukcijos nesusidėvėjo ir ar yra poreikis jas naudoti dar kartą.  

 

Portalo jonavoszinios.lt informaciją skelbti, atgaminti, atkurti, reprodukuoti ar kitaip plagijuoti kitose visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose, be raštiško ar žodinio UAB "Jonavos žinios" sutikimo draudžiama. Visos teisės saugomos.

Taip pat skaitykite: