Į iniciatyvą, kuri tęsis iki šių metų birželio 3 d., jau įsitraukė 294 bendrojo ugdymo mokyklos iš visų 60-ties Lietuvos savivaldybių.

Aktyviausios yra Joniškio rajono bei Kauno ir Šiaulių miestų savivaldybes.

„Iniciatyvos tikslas – pasitelkus mokinių tėvus ar globėjus suteikti 1–12 klasių mokiniams profesinio veiklinimo paslaugas, ugdyti jų karjeros kompetencijas, supažindinti su jų artimųjų profesijomis bei fizinėmis jų darbo vietomis“, – pasakoja LINEŠA Ugdymo karjerai skyriaus vedėjo pavaduotoja ir šios iniciatyvos koordinatorė Indra Gasiancevienė.

Iniciatyvos metu mokiniai, lydimi karjeros specialistų, vyksta į mokinių tėvelių darbovietes, kur susipažįsta su jų profesijomis, mokyklose organizuojamos karjeros dienos, į kurias mokinių tėvai kviečiami pristatyti savo profesijas, vykdomi projektai „Mano tėčio/mamos profesija“, kuomet mokiniai ima interviu iš tėvų ir t.t.

Kasmet balandžio–birželio mėnesiais visas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklas LINEŠA kviečia būti aktyviomis prisijungiant prie šios nacionalinės profesinio veiklinimo iniciatyvos ir pasidalyti gerąja jos organizavimo patirtimi.

Skatina tėvus ir vaikus kalbėtis apie karjerą

Profesinis veiklinimas yra neatsiejama bendrojo ugdymo mokyklų ugdymo karjerai proceso dalis, kuri mokiniams padeda pažinti save, darbo aplinką ir įvairias darbo galimybes, susipažinti su profesijų atstovais, planuoti būsimą karjerą bei ugdytis karjeros kompetencijas.

Pasak I. Gasiancevienės, iniciatyva „Šok į tėvų klumpes 2024“ siekiama ne tik kuo daugiau mokinių supažindinti su jų tėvų profesijomis, bet apskritai paskatinti tėvų ir vaikų dialogą karjeros tema.

„Tėvų vaidmuo vaikų karjeros pasirinkime labai didelis ir netgi paprastas tėvų pasakojimas apie savo darbo patirtį gali tapti įkvepiančiu jų vaikams. Geriau pažindami kasdienį darbą, iššūkius, su kuriais susiduria, ir sėkmes, kurias pasiekė tėvai, vaikai pradeda geriau suprasti, ką reiškia dirbti ir kaip įveikti karjeros kliūtis », – teigia ji.

Be to, matydami, kaip praktiškai vyksta tam tikri darbo procesai, mokiniai įgyja praktinės patirties, įsivertina, ar konkretus darbas jiems būtų įdomus.

Kartu tai gali būti puiki erdvė užduoti mokiniams klausimus: „Kas jiems patinka ir yra įdomu?“, „Kokias savo stiprybes jie mato atitinkamoje veikloje?“, „Ko norėtų išmokti?“, „Kaip jie įsivaizduoja savo idealią darbo dieną?“, „Kokios profesijos atstovu tikrai nenorėtų būti?“.

Kaip prisijungti

LINEŠA atstovė ragina ir tėvelius, įstaigas, įmones bei organizacijas aktyviai jungtis prie „Šok į tėvų klumpes 2024“.

„Kreipkitės į savo vaiko mokyklos karjeros specialistus ar kitus pedagogus ir pasiūlykite vaiko klasei pažintinį vizitą savo darbovietėje, kurio metu galėtumėte papasakoti apie savo profesiją, asmeninę darbo patirtį, karjeros sėkmes ir iššūkius ir kaip sekėsi juos įveikti. Tikros istorijos įkvepia!“, – ragina I. Gasiancevienė.

Iniciatyva tęsis iki birželio 3 d. Išsami informacija: https://sokitevuklumpes.mukis.lt/

Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: