„Rail Baltica“ projektavimo padalinio vadovas Mykolas Dumbrava sako, kad iki šiol Baltijos šalyse trūko patirties projektuojant greitojo geležinkelio infrastruktūrą.
„Šio padalinio misija nuo pat pradžių buvo užtikrinti spartų „Rail Baltica“, o ateityje – ir kitų projektų įgyvendinimą, kur patyrę profesionalai galėtų save realizuoti, tobulėti bei augti kartu su ambicingais projektais. Šiandien matome, kad ši vizija pasiteisino – projektas pritraukė kvalifikuotų specialistų. Džiugu, kad dalis jų – lietuviai, jau dirbę kompleksiškuose geležinkelių projektuose, svarstę grįžti iš emigracijos, o apsisprendimą lėmė ir tai, kad karjerą jie gali tęsti gimtinėje“, – sako padalinio vadovas M. Dumbrava.
Auganti „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje komanda pritraukia ir daugiau talentingų specialistų – techninės priežiūros, projektų valdymo, rizikų valdymo ir kitose srityse.
Įgytą patirtį grįžo pritaikyti Lietuvoje
Vienas tokių profesionalų, dirbęs žinomose užsienio geležinkelių kompanijose ir grįžęs į Lietuvą dirbti „Rail Baltica“ projekte – saugos vadovas Artūras Minkevičius. Daugiau nei 11 metų jis dirbo Jungtinėje Karalystėje, kur prisidėjo prie „HS2“ greitųjų traukinių stočių, „Network Rail“ ir kitų projektų.
A. Minkevičius teigia žinojęs, kad tai – tik laikina stotelė jo karjeroje. Jis manė, kad įgyta patirtis ir žinios bus naudingos grįžus į Lietuvą bei prisidedant prie šalies pažangos inovacijų, saugos ir infrastruktūros srityse.
„Kartu su patirtimi atėjo ir aiškus suvokimas – mano vieta yra čia, Lietuvoje, kur galiu savo žinias panaudoti prasmingai, kurdamas vertę mūsų šalies ateičiai. Apie „Rail Baltica“ žinojau – kolegos Europoje šį projektą dažnai minėdavo kaip vieną ambicingiausių regione. Kai pamačiau „LTG Infra“ darbo skelbimą, supratau: atėjo metas grįžti. Tai buvo sprendimas širdžiai ir protui – tęsti profesinį tobulėjimą ir dalintis patirtimi projekte, jungiančiame Baltijos šalis su Europa“, – pasakoja A. Minkevičius.
Jis prisimena, kad atranka buvo profesionali ir motyvuojanti, vertinanti ne tik žinias, bet ir norą dalintis gerąja praktika bei stiprinti techninės priežiūros, saugos kultūrą.
„Iškart pajutau, kad vertinamas ne tik žinių bagažas, bet ir noras įkvėpti komandą siekti aukštesnių standartų. Tokių specialistų Lietuvoje dar nėra daug, todėl šią galimybę mačiau kaip prasmingą iššūkį“, – pasakoja A. Minkevičius.
Formuoja tarptautinę komandą
Šiuo metu „Rail Baltica“ projektavimo padalinyje dirba inžinieriai iš Lietuvos, Indijos, Maroko ir visos Europos, lietuviai, anksčiau dirbę Jungtinėje Karalystėje, Danijoje ar Švedijoje. Vertinant visą „Rail Baltica“ komandą, darbuotojų geografija dar platesnė.
Pasak M. Dumbravos, pradėję išsamiau domėtis „Rail Baltica“ projektu kandidatai įvertina, kad tai – ne tik infrastruktūros projektas, bet ir dalis tarptautinio transporto koridoriaus, keičiančio Europos ateitį, jungiančio regionus bei užtikrinančio rytinio flango saugumą ir atsparumą.
Tarptautinis projektas – ir puiki perspektyva asmeninėje karjeroje. Kaip teigia A. Minkevičius, savo kasdieniame darbe jis pritaiko viską, ko išmoko dirbdamas pagal pažangiausius Europos geležinkelių saugos, kokybės ir inžinerinių sistemų principus, procesus, standartus bei geriausią praktiką.
„Mano vaidmuo – padėti šiuos principus kryptingai įtvirtinti projektavimo ir statybos procesuose, užtikrinant atitiktį vietos bei Europos Sąjungos įstatymams ir standartams, „Rail Baltica“ reikalavimams bei geriausiai tarptautinei praktikai, – sako pašnekovas.
Tarptautiniuose projektuose procesai, projektų valdymo sistemos aiškiai apibrėžtos ir iki smulkmenų standartizuotos, o žinių mainai vyksta globaliai. Lietuvoje šiuo metu esame sparčios pažangos etape, ir būtent tai daro šį darbą įdomų. Tai unikali galimybė būti pokyčio dalimi, kai tavo kasdienis darbas tampa investicija į šalies profesinę brandą.“
Jo nuomone, Lietuva šiandien siūlo galimybes tiems, kurie turi tarptautinės patirties ir noro ją pritaikyti gimtinėje.
„Tokie projektai kaip „Rail Baltica“ rodo, kad žingsniuojame koja kojon su Vakarų Europa – profesine kultūra, technologijomis ir ambicija. Atlygis yra konkurencingas, darbo aplinka – moderni, o galimybė prisidėti prie istorinio projekto – neįkainojama“, – priduria jis.
Dirbti projekte – ir netradicinė motyvacija
A. Minkevičiaus senelis buvo geležinkelietis Anykščių krašte, dirbo prie siaurojo geležinkelio Panevėžys–Anykščiai, tačiau buvo ištremtas į Sibirą. Jo svajonė tęsti karjerą geležinkelio srityje liko neįgyvendinta.
„Tad šiandien man „Rail Baltica“ – daugiau nei darbas, tai – simbolinis tiltas tarp praeities ir ateities, asmeninė misija tęsti tai, ką pradėjo mano šeima, ir prisidėti prie Lietuvos geležinkelių istorijos“, – pasakoja jis.
M. Dumbrava atkreipia dėmesį, kad patyrusius kolegas ypač motyvuoja profesiniai iššūkiai, kurių „Rail Baltica“ projekte netrūksta.
„Tai apima ir projektavimo atitiktį Europos Sąjungos standartams bei reikalavimams, keturių šalių – trijų Baltijos ir Lenkijos – specialistų vieningą projekto įgyvendinimą. Kai prie jo prisideda tiek daug šalių, institucijų ir darbuotojų, iššūkių netrūksta, tačiau tuo pačiu tai mums leidžia augti, tobulėti ir kurti naujus veiklos modelius, kurie taps pavyzdžiu ateities kartoms“, – teigia M. Dumbrava.
„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą, transporto sistemos atsparumą.



.png)














