Įstaigų veiklų apjungimas leis sumažinti tiek valdymo ir administracijos struktūras, tiek viešojo valdymo išlaidas, užtikrinant, kad efektyviau ir racionaliau bus naudojami valstybės žmogiškieji, finansiniai ir infrastruktūros ištekliai. Bus nustatyta aiški įstaigų kompetencija, atsisakant besidubliuojančių ar neaktualių, pridėtinės vertės sveikatos sektoriui nekuriančių visuomenės sveikatos įstaigų vykdomų funkcijų.

„Kai stringa elementarių duomenų perdavimas, kai nevyksta elementarus bendradarbiavimas tarp tų įstaigų, tai man atrodo, kad jokios naudosi neatneša nei visuomenei, nei mums. Todėl manau, kad projektas yra labai laiku“, – pritarti pataisoms kvietė Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narė Jurgita Sejonienė.

Priimtais pakeitimais nuspręsta atsisakyti šių įstaigų: Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos, Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro, Valstybinis psichikos sveikatos centro ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro.

Įstatyme įtvirtintos šios Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinės įstaigos:

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras);

Radiacinės saugos centras;

Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras;

Higienos institutas;

kitos visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos, įsteigtos kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.

Visuomenės sveikatos įstaigų pertvarka bus vykdoma konsolidavimo būdu. Tikimasi, kad konsolidavus Higienos instituto, Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro, Valstybinio psichikos sveikatos centro bei Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijų centro veiklą vienoje įstaigoje, bus:

užtikrintas vieningas metodinis vadovavimas ligų prevencijos, psichikos sveikatos, traumų ir nelaimingų atsitikimų prevencijos srityje;

sukoncentruota į vieningą sistemą įvairių sričių visuomenės sveikatos stebėsena;

centralizuotas metodinis vadovavimas savivaldybių visuomenės sveikatos biurams, integruojant įvairias sritis,

užtikrintas integruotas įvairių sveikatinimo veiklų specialistų (sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos ir farmacijos) kompetencijų stiprinimas, kvalifikacijos kėlimo organizavimas, centralizuotas kvalifikacijos programų rengimas, poreikių analizavimas.

Kaip rašoma projekto aiškinamajame rašte, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos bei Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro veiklų konsolidavimas vienoje įstaigoje leis koncentruoti užkrečiamųjų ligų valdymo, pasirengimo ir ekstremaliųjų sveikatai situacijų valdymo nacionaliniu ir apskrities lygiu funkcijas. Toks sprendimas pagerins epidemiologinės priežiūros kokybę, leis efektyviau vykdyti funkcijas. Funkcionuos vieninga valstybinė užkrečiamųjų ligų ir jų sukėlėjų sistema, bus užtikrinamas užkrečiamųjų ligų protrūkių tyrimas tiek teritoriniu, tiek nacionaliniu lygiu, taikomos vienodos epidemiologinės priežiūros ir kontrolės procedūros, metodai, jų taikymo praktika ir interpretavimas.

Visuomenės sveikatos įstaigų pertvarkai pritarė 77 Seimo nariai, prieš balsavo 14, susilaikė 31 Seimo narys.

 

Seimo Spaudos biuro inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: