Lietuvoje būtų galima parduoti alkoholio ir sekmadieniais nuo 15 val. iki 20 val., kaip kitomis savaitėmis dienomis, siūlo Seimo Ekonomikos komiteto narys Andrius Bagdonas. Jis užregistravo praėjusioje kadencijoje įvestą apribojimą sušvelninančias Alkoholio kontrolės įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisas.

Anot A. Bagdono, sekmadienio pusiaudienio „sausasis“ įstatymas neefektyvus – tiesiog sudarantis perteklinę kliūtį savaitgalį įsigyti svaigiųjų gėrimų saikingai vartojantiems klientams.

„Prekybos pavėlinimas rytais iki 10 val. pagrįstas, nes apriboja galimybes priklausomiems nuo alkoholio žmonėms įsigyti butelį prieš darbo pradžią. Tačiau sekmadienį daugelis nedirba, atvirkščiai – švenčia asmenines šventes, leidžia laisvalaikį. Ribojimas, be to, skatina piktnaudžiauti, apeiti tvarką“, – sako A. Bagdonas.

Pasak Seimo nario, teiginio, kad sekmadienį padauginę alkoholio gyventojai dažniau pirmadienį ateina į darbą neblaivūs, nepatvirtina duomenys: pagal Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkų 2018 m. atliktą 2, 6 mln. blaivumo patikros testų analizę, vos 0,32 proc. jų buvo teigiami.

A. Bagdonas atkreipia dėmesį, kad Pasaulio sveikatos organizacija iš tikrųjų deklaruoja, jog  paros laiko, kai galima įsigyti alkoholinius gėrimus, ribojimas yra visose šalyse rekomenduojama priemonė alkoholio vartojimui mažinti. „Deja, tikslių rodiklių, koks prekybos laikas yra optimalus, neperteklinis, ekspertai nepateikia – sekmadienio „sausasis“ pusiaudienis yra politinio susitarimo visuomenėje klausimas, kitaip sakant, ne mokslo, o ideologijos rezultatas. Mes siūlome, kad ir likusią pusę prekybos laiko sekmadienį negaliotų valstietiška tvarka“, – teigia A. Bagdonas.

Valstybinės duomenų agentūros duomenimis, vienam gyventojui vidutiniškai tenkantis suvartojamo absoliutaus alkoholio kiekis per praėjusius penkerius metus buvo panašus, nepaisant sekmadienio – vidutiniškai sudarė 9,5 litro ir šoktelėjo įsigaliojus karantinams: 2020 m. – iki 9,7 l, 2021 m. – iki 10,3 litro.

Parengta pagal lrs.lt inf. 

Tai nėra politinė reklama. Tai neatlygintinai skleidžiamas įprastinio pobūdžio informacinis pranešimas turintis valstybės politiko komentarus/nuomones/požiūrius.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: