Nuo balandžio 8 dienos, daugiau nei mėnesiui, ketinama uždaryti Jonavoje esančią geležinkelio pervažą remontui, apriboti eismą kelyje Nr.224 Jonavos mieste. Lietuvos automobilių kelių direkcija pateikė pervažos apvažiavimo schemą bei paprašė Jonavos saugaus eismo komisijos (SEK) ją įvertinti. 

Po ilgos pertraukos į posėdį vasario 27-ąją susirinkusi SEK turi apsvarstyti beveik 30 klausimų. Vienas aktualiausių – pervažos remontas. Asmeniškai susipažinęs su pateikta medžiaga, SEK pirmininkas E. Andrejevas nesutinka su Kelių direkcijos siūlymu. 

,,Nesutinku su Kelių direkcijos noru nukreipti lengvąjį ir sunkųjį transportą per neseniai renovuotą Lietavos gatvę”, - prieš pat SEK posėdį kalbėjo E. Andrejevas bei pridūrė, jog viliasi, kad ir kiti komisijos nariai bus tokios pat nuomonės.  

Didžiausius eismo nukreipimo iššūkius patirs sunkiasvoris transportas, kuriam iš dalies ribojamas pravažiavimas miesto gatvėmis, nebent tai būtų aptarnaujantis transportas. Jei sunkiasvoris transportas iš šalutinių kelių, iš pervažos bus nukreipiamas Lietavos gatve, eismo spūstis pajus ir lengvųjų automobilių vairuotojai. Trikdžius jaus ir daugiabučių gyventojai, šalia esančios įstaigos. O kalbant apie neseniai rekonstruotą Lietavos gatvę, kyla dar didesnis nerimas dėl jos galimo apgadinimo.  

„Turime suprasti, kad tai bus ne tik naujos kelio dangos Lietavos gatvėje gadinimas. Ten gyventojai stato automobilius, yra nemažas srautas iš daugiabučių, neramina ir tai, kad netoliese yra J. Ralio gimnazija, už geležinkelio yra kita mokykla. Norime, kad vaikai nebūtų išgąsdinti ir jaustųsi saugūs kertant Lietavos gatvę. Šiandien stengsimės rasti alternatyvų sprendimą, tačiau neaišku, ar Kelių direkcija jį priims“, – kalbėjo E. Andrejevas. 

Iš beveik 30-ies Saugaus eismo komisijai pateiktų klausimų, šis aptartas pats pirmasis. Komisijos nariai kėlė klausimą, kodėl Kelių direkcija eismo srautus nori nukreipti per neseniai rekonstruotą Lietavos gatvę, kurios remontas atsiėjo nemažai savivaldybės biudžeto lėšų? Diskutavo, kodėl Kelių direkcija nesiūlo eismo nukreipti per jiems priklausančias, dar nerekonstruotas, pavyzdžiui J. Basanavičiaus, Žeimių gatves. 

SEK narys, UAB ,,Jonavos autobusai" direktorius Otaras Urbanas pripažino, kad nukreipus eismą Lietavos gatve, spūstyse strigs ir sunkiasvorė technika, ir keleiviniai autobusai, o piko valandomis, mažos pralaidos žiedinėje sankryžoje link Kėdainių, neišsitekę sunkiasvoriai užkimš viso miesto eismą.    

Kitas SEK narys baiminosi, jog gali sutapti net kelios rekonstrukcijos mieste – aptariamas pervažos remontas bei Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcija su pertvarkymu į žiedinę sankryžą ties meno mokykla. 

Pateikti siūlymai, kad remontuojant pervažą, eismas būtų kreipiamas per Kelių direkcijai priklausančias gatves – J. Basanavičiaus ir Žeimių, tačiau SEK narys, Jonavos kelių tarnybos vadovas Valerijus Krugliakovas akcentavo, kad netrukus prasidės saugumo salelių įrengimas ties perėjomis J. Basanavičiaus gatvėje, todėl miestas gali uždusti spūstyse, nes dar labiau sumažėtų centrinės miesto gatvės pralaidumas.   

Saugaus eismo komisija vienbalsiai priėmė sprendimą nepritarti Kelių direkcijos siūlymui eismą kreipti per Lietavos gatvę.

Darbus pervažoje nuo 2024-04-08 vykdys UAB ,,Leonhard Weiss Lietuva". 

IĮ ,,Žemaitijos eismas" - atsakingas už eismo organizavimą. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: