Į Birštono sporto centre surengtą Lietuvos mokyklų žaidynių (LMŽ) forumą susirinkę savivaldybių, sporto mokyklų ir bendrojo ugdymo mokyklų atstovai išklausė naujienas apie LMŽ projekto jubiliejinį sezoną, aptarė sporto svarbą švietimo sistemoje, diskutavo, dalijosi patirtimi ir mintimis. 

 Forumo dalyviai išgirdo du pranešimus apie fizinio raštingumo ugdymą ir mokyklų žaidynių svarbą. 

 LTOK Olimpinio švietimo direktorius Kasparas Šileikis pristatė fizinio raštingumo modelį.  

„Fizinis raštingumas yra pasaulyje palyginti nauja koncepcija, kuri nuolat tobulinama. Jį apibrėžia motyvacija, pasitikėjimas savimi, fizinė kompetencija ir supratimas – visi šie veiksniai prisideda prie ilgalaikio fizinio aktyvumo, – aiškino K. Šileikis. – Dažnai tai painiojama su fiziniu aktyvumu, tačiau fizinis raštingumas apima ne tik fizinius įgūdžius, bet ir socialinius, pažintinius bei emocinius gebėjimus.“ 

Fizinio raštingumo ugdymas atsispindi ir Lietuvos mokyklų žaidynėse, kurių dalyviai turi galimybę išbandyti įvairias sporto šakas. 

„Dažnai profesionalūs sportininkai vaikystėje išbando daugelį skirtingų sporto šakų, kol galiausiai atranda tą, kurioje pasiekia didžiausių rezultatų, – sakė K. Šileikis. – LMŽ suteikia moksleiviams galimybę atrasti savo talentą ir sporto kryptį.“ 

LINEŠA Sveikos gyvensenos skyriaus vadovas Martynas Račkauskas pristatė 20–ojo, jubiliejinio, sezono žaidynių naujienas. 

 „Atsižvelgdami į jums pateiktos apklausos duomenis, į šių metų Lietuvos mokyklų žaidynių programą įtraukėme tris naujas sporto šakas – rankinį, šaudymą ir stalo tenisą mokiniams iš kaimo vietovių. Tai suteiks dar daugiau galimybių moksleiviams atrasti save ir dalyvauti jiems artimose sporto šakose,“ – sakė M. Račkauskas. 

 Savivaldybių atstovai, pedagogai ir žaidynių organizatoriai dalyvavo panelinėje diskusijoje tema „Ką daryti, kad žaidynės būtų dar patrauklesnės mokykloms ir moksleiviams?“ 

 „Smagu, kad šis susitikimas suteikė galimybę vieni kitus išgirsti ir aptarti svarbiausius pastebėjimus, pagal kuriuos bus galima tobulinti žaidynių organizavimą, – sakė LTOK švietimo programų vadovas, forumo diskusijos moderatorius Paulius Martinkėnas. – Sezonas tik prasideda, tad svarbu suburti sporto bendruomenę, kad galėtume kartu diskutuoti apie iššūkius, naujoves ir tobulintinus dalykus. Tai buvo vertinga diskusija tarp pedagogų ir savivaldybių atstovų.” 

 Lietuvos mokyklų žaidynių (LMŽ) įgyvendinimas ir organizavimas remiasi glaudžiu bendradarbiavimu su savivaldybėmis. LINEŠA savivaldybėms pateikia anketas, leidžiančias jų atstovams nurodyti, kokiose sporto šakose norima dalyvauti ir ar bus sutinkama organizuoti renginius. Sporto šakos į programą įtraukiamos tik tada, kai bent 14 savivaldybių išreiškia norą dalyvauti, taip užtikrinant didesnį įtraukimo lygį ir bendruomenės palaikymą. 

 Sveikesnė ir aktyvesnė mokyklų bendruomenė 

 LMŽ yra didžiausias sporto renginys, skirtas moksleiviams Lietuvoje. Jame kasmet dalyvauja apie 200 tūkst. moksleivių iš visų šalies savivaldybių (projekte nedalyvauja tik Neringos savivaldybė). 

 Žaidynės moksleiviams organizuojamos siekiant skatinti fizinį aktyvumą, sporto kultūrą ir bendruomeniškumą tarp jaunimo. LMŽ apima įvairias sporto šakas, leidžiančias mokiniams išbandyti savo jėgas skirtingose srityse, lavinti įgūdžius ir siekti aukštumų. 

 LMŽ programa nuolat plečiasi, siekiant atsižvelgti į naujas tendencijas ir moksleivių poreikius. Kasmet renginyje dalyvauja tūkstančiai mokinių iš visos Lietuvos, kurie konkuruoja komandinėse ir individualiose sporto rungtyse. 

 LMŽ taip pat skatina draugystę, bendradarbiavimą ir sveiką gyvenseną, suteikdami galimybę jauniems sportininkams tobulėti ir atrasti savo talentus. 

LINEŠA pranešimas spaudai 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: