Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) planuoja tikrinti, kaip verslininkai laikosi vieno iš būtinų reikalavimų – pateikti vartotojui informaciją apie prekės naudojimą bei savybes valstybine kalba.

 

Gruodžio mėnesį VVTAT užsakymu atlikti Lietuvos įmonių apklausos rezultatai parodė, kad didžioji dauguma įmonių (87%) nori, kad jų produktų/ paslaugų vartotojai žinotų savo teises. Viena iš vartotojų teisių, įtvirtintų Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme – gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas. Tas pats įstatymas numato ir pareigą gamintojams, pardavėjams, paslaugų teikėjams suteikti vartotojams informaciją valstybine kalba. Tai apima informaciją apie prekės savybes, kainą, garantiją, naudojimo terminą, duomenis apie verslininką ir pan.

 

Kasmet VVTAT gaunamų vartotojų paklausimų, skundų skaičius auga. Ne teismo tvarka naginėjamų vartotojų ginčų skaičius taip pat išlieka didelis. Viena iš kilusių ginčų tarp vartotojo ir verslininko priežasčių – prekės trūkumas atsirado dėl netinkamo jos naudojimo. Tokiais atvejais VVTAT vertina, ar vartotojui buvo suteikta informacija apie prekės naudojimą, jos savybes aiškiai, teisingai, išsamiai ir valstybine kalba. Pareiga įrodyti, kad informacija vartotojui yra suteikta tinkamai, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

 

Artimiausiu metu VVTAT planuoja imtis prevencinių vartotojų teisių pažeidimų veiksmų, tikrinant, kaip verslininkai, teikdami prekes Lietuvos rinkai, laikosi reikalavimo pateikti informaciją vartotojui valstybine kalba. Dėmesys bus skiriamas instrukcijų ir kitos informacijos apie prekės savybes ir jos naudojimą pateikimui lietuvių kalba.

 

VVTAT ne maisto produktų rinkos priežiūros patikrinimo planai skelbiami VVTAT tinklapyje.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: