Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pažymi, kad žinodami apie Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijas nevykti į tam tikras šalis ir įsigydami keliones į šias šalis, vartotojai prisiima riziką dėl tokios kelionės pasekmių. Kelionių organizatoriai raginami, prieš sudarant sutartis su vartotojais, tinkamai informuoti apie galimus kelionių ribojimus ir kitas svarbias aplinkybes.

 

VVTAT atkreipia kelionių organizatorių ir turistų  dėmesį, kad nuo pat COVID-19 pandemijos pradžios VVTAT vadovavosi Užsienio reikalų ministerijos teikiama informacija bei rekomendacijomis dėl kelionių į užsienio šalis (https://keliauk.urm.lt/). Užsienio reikalų ministerija šiuo metu yra paskelbus griežčiausią rekomendaciją „Į šalį rekomenduojama nevykti“. Nors Užsienio reikalų ministerijos raginimas piliečiams nevykti į atitinkamas šalis yra įvardijamas, kaip rekomendacija, VVTAT tai vertina, kaip apribojimą, kuris gali būti susijęs tiek su turistų saugumu, tiek su tam tikrais apribojimais, siekiant užkirsti kelią COVID-19 plitimui (pavyzdžiui, saviizoliacija nuvykus ar sugrįžus, vietinių ekskursijų ribojimas ir pan.), dėl kurių kelionių organizatorius negalėtų įvykdyti kelionės taip, kaip numatyta organizuotos turistinės kelionės sutartyje.

 

Svarbu pažymėti, kad jei turistas savo noru, žinodamas apie rekomendaciją nevykti į tam tikrą šalį (pastaruoju metu ypač populiarios kelionės į Egiptą, Tenerifę, Madeirą ir pan.), vis tiek nusprendžia vykti ir sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi, vartotojui tenka rizika dėl galimų tokios kelionės pasekmių. Situacijai nepablogėjus, vartotojas neturėtų pagrindo nutraukti sutartį nesumokant sutartyje numatyto sutarties nutraukimo mokesčio.

 

Papildomai informuojame, jog prieš sudarant sutartį turistui turi būti pateikta visa informacija apie kelionę, įskaitant ir su sveikata susijusius formalumus (informaciją apie valstybių, į kurias vykstama, užkrečiamųjų ligų epidemiologinę būklę, privalomas ir rekomenduojamas profilaktikos priemones), visus apribojimus, reikalavimus kelionės šalyje, reikalavimus grįžus į Lietuvą po kelionės ir kita informacija, kuri yra svarbi vartotojui priimant sprendimą dėl sutarties sudarymo.

 

Kilus ginčui ir su kelionių organizatoriumi ir vartotojui nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Taip pat skaitykite: