Trejus metus (2020–2023 m.) Jonavos ,,Neries“ pagrindinėje mokykloje skambėjo jūros rapsodija. „Sea Rhapsody in Europe“ – taip vadinosi „Erasmus+“ projektas, finansuotas Europos Sąjungos lėšomis.
Šio projekto dalyviai ištvėrė Covid-19 pandemijos negandas, įveikė kliūtis, įvykdė visas numatytas veiklas, pasiekė užsibrėžtus tikslus, tad ir projektas buvo puikiai įvertintas (98 taškais iš 100 galimų).
Treji metai prabėgo labai greitai. Dirbome su nuostabiais ir atsakingais partneriais iš Italijos, Portugalijos, Ispanijos, Graikijos, Kroatijos ir puikia „Neries“ pagrindinės mokyklos komanda (mokytojais, mokiniais bei jų tėveliais). Visą šį laikotarpį vyko labai glaudus komandų bendradarbiavimas, kurį koordinavo energinga ir muzikali Italijos mokykla. Taip pat mes norime padėkoti Lietuvos nacionalinei agentūrai už profesionalias konsultacijas vykdant projekto veiklas.
Logotipo konkursas, kūrybiniai darbai, susiję su dainomis apie jūrą, įdainuotos ir iliustruotos šalių partnerių dainos, sukurtos choreografijos ir filmukai, parengti pristatymai ir elektroninė knyga apie viso projekto veiklą – tai tarptautinis komandinis darbas ne tik nuotoliniu būdu, bet ir mobilių susitikimų metu.
Įvyko 5 išvykos į Ispaniją, Graikiją, Kroatiją, Portugaliją, Italiją ir vienas susitikimas surengtas Lietuvoje.
Kiekvieno susitikimo metu komandos apibendrindavo įvykdytas veiklas, keisdavosi gerąja patirtimi, diskutuodavo aplinkos apsaugos ir tvarumo temomis. Dalyvaudami įvairiose veiklose, kurias vienijo jūros tema, mokiniai buvo skatinami suprasti aplinkosaugos, tvarumo svarbą, atskleisti kultūros, istorijos bei meno įtaką žmogui, plačiau sužinoti apie kitų Europos šalių kultūrą ir tradicijas, pagilinti anglų kalbos žinias bei susipažinti su italų, ispanų, portugalų, kroatų, lietuvių ir graikų kalbomis.
Projekto įgyvendinimas turėjo didžiulį poveikį visai mokyklos bendruomenei: veiklų įvairovė didino vaikų (ypač dalyvavusių projekte) mokymosi motyvaciją, mokiniai patyrė mokymosi sėkmę, tobulino anglų kalbos įgūdžius bendraudami su kitų šalių mokiniais. Projekte dalyvavę mokytojai, bendraudami su kolegomis ir dalindamiesi patirtimi, sustiprino savo kalbines bei kultūrines kompetencijas.
Projektas baigėsi, jūros rapsodija nuskambėjo, bet žmonės, sutikti projekto metu, aplankytos vietos, naujos patirtys, įspūdžiai bei gražūs prisiminimai dar ilgai lydės mus visus.
D. Černiauskienė, Jonavos ,,Neries“ pagrindinės mokyklos anglų k. mokytoja metodininkė, projekto koordinatorė