Jonavos mieste, Žeimių ir Vasario 16-osios gatvių sankryžoje, vyksta rekonstrukcijos darbai, kurių metu bus įrengta žiedinė sankryža, planuota ir laukta nuo 2017-ųjų metų. Šie darbai yra rajono savivaldybės ir buvusios Kelių direkcijos, dabar ,,Via Lietuva” bendras projektas, nes, kaip žinia, Žeimių gatvė priklauso įmonei ,,Via Lietuva”.
Projekte numatyta, kad išorinis žiedo skersmuo bus 28 metrai, ji bus dviejų eismo juostų, važiuojamosios dalies plotis bus 8 metrų. Darbų metu bus įrengiamos skiriamosios salelės, dviračių ir pėsčiųjų takai, apsauginės pėsčiųjų tvorelės, sankryžos bei pėsčiųjų perėjų kryptinis apšvietimai, bus paliekamas esamas leistinas 50 km/val. greitis.
Kertami medžiai piktina jonaviečius
Rekonstruojamoje teritorijoje, abiejose gatvės pusėse, šaligatvio zonoje, auga pavieniai medžiai arba medžių juostos. Projekte nurodyta, kad Rangovas turi pašalinti visus projekte nurodytus projekto įgyvendinimui trukdančius medžius ir krūmus, o Kertamų medžių žiniaraštyje numatyta, kad bus šalinamas 21-as medis: 18-ka liepų, kurios išsidėsčiusios ir prie esamos žiedinės sankryžos Basanavičiaus gatvėje, ir prie naujai rengiamos sankryžos priešais meno mokyklą, taip pat kertami du paprastieji ąžuolai (prie meno mokyklos) ir vienas kaštonas (tarp muziejaus ir meno mokyklos).
Prasidėję medžių kirtimo darbai papiktino dalį jonaviečių, kurie negailėjo kritikos vietos valdžiai. Nors kelis metus Projektas buvo viešinamas, derinamas su trečiosiomis šalimis, su rangovais bei buvo pristatomas visuomenei, neretai atsitinka taip, jog pasipiktinimo banga plūsta tik prasidėjus darbams, bet ne Projekto aptarimo metu.
Vertinant rūpestį dėl kertamų medžių, primenama, kad baigus darbus, aplinka bus sutvarkyta, statybinės šiukšlės išvežtos, o augmenija bus atželdinta. Bus pasodintos sidabrinės liepos (Tilia tomentosa 'Varsavienvaisis') su šaknų apsaugos dėžėmis (15 vienetų), taip pat bus sodinami žemaūgiai krūmai Stefandra karpytalapė (Stephandra incisa 'Crispa'). Ant derlingo dirvožemio sluoksnio bus vidutinio stambumo pušų žievės mulčias.
Jonava virto statybų aikštele?
Rekonstruojama sankryža Jonavos mieste yra įmonei ,,Via Lietuva” priklausančio kelio Nr. 144 Jonava-Kėdainiai-Šeduva atkarpa, sutampanti su Žeimių g. ir Vasario 16-osios gatvės sankirta. Remontuojamo mazgo pradžia Vasario 16-osios gatvėje – prisijungiant prie atskiro projekto ,,Vasario 16-osios gatvės (nuo Žeimių g. iki Sodų g.) Jonavos mieste II etapo rekonstravimas” sprendinių. Remontuojamo mazgo pradžia Žeimių g. – ties perėja prie Žeimių gatvės 3 namo. Remontuojamo mazgo pabaiga Žeimių g – ties Žeimių g. 9 namu už pėsčiųjų perėjos. Vykstant rekonstravimo darbams, apie keturis mėnesius eismas bus uždarytas.
,,Suprantam, kad yra nepatogu, bet ilgai laukėm šio projekto įgyvendinimo, nes sankryža nebuvo nei saugi, nei patogi, tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams ar automobiliams. Įgyvendinus projektą, eismas taps sklandesnis ir saugesnis. Sumažės rytinis pikas prie esamos žiedinės sankryžos, nes atsiras galimybė atlikti kairįjį posūkį iš Vasario 16-osios gatvės. Dings draudimas sukti į kairę darbo dienomis iš Vasario 16-osios gatvės. Žiedinė sankryža leis lengviau važiuoti visomis kryptimis.
Prie meno mokyklos parkavimo vietų nebeliks, tačiau bendras parkavimo vietų skaičius nemažės. Už sporto centro bus įrengta nauja didelė parkavimo aikštelė su 40-čia ar daugiau vietų”, - šią savaitę yra sakęs vicemeras Povilas Beišys.
Laukia ir daugiau statybos darbų
Šiais metais Jonavoje prasidėjo nemažai stambių ir ilgai lauktų projektų, paminėtų aukščiau. Tačiau ne daug kam žinoma, kokie darbai vyksta Žeimių gatvėje ties Ralio gimnazija.
Žeimių gatvėje keičiami seni elektros kabeliai ir bus atnaujinami šaligatviai. Vėliau bus atnaujinta ir pati Žeimių gatvės danga.
,,Seną kabelį, kuris ėjo po visais šaligatviais, ESO keičia atkarpoje nuo Ralio mokyklos iki Vasario 16-osios gatvės. Toliau, pasukus į Sodų gatvę iki Neries, šis kabelis bus pakeistas prieš pradedant kitus darbus. Senas ir prastos būklės kabelis dažnai sukeldavo elektros gedimus, o tai reiškė, kad šaligatviai būdavo išardomi ir atstatomi. Tai ne tik sumažindavo estetinį vaizdą, bet ir kėlė nepatogumų pėstiesiems.
Atskiras Žeimių gatvės atnaujinimo projektas taip pat yra suplanuotas. Šiuo metu derinami sprendimai. Didelių eismo organizavimo pokyčių nebus, tačiau bus sutvarkytos netvarkingos perėjos, pakeista asfalto danga ir bortai. Projektas dar derinamas, tad šiemet darbai nebus vykdomi. Tai gerai, nes jeigu Žeimių gatvės remontas vyktų lygiagrečiai su žiedinės sankryžos rekonstrukcija, tai visiškai paralyžiuotų eismą.
Tikimės, kad Žeimių gatvės atnaujinimo darbai bus pradėti kitais metais. ,,Via Lietuva” taip pat planuoja atnaujinti Žeimių gatvės dangą”, - sako Povilas Beišys.
Laukia įdomus artimiausių 3 metų periodas
Nors vasarą eismo apribojimai sukelia šiek tiek nepatogumų vairuotojams, džiugu, kad pagaliau prasidėjo intensyvūs darbai, sako vicemeras bei teigia, kad rudenį situacija pagerės. Tačiau jonaviečių ir miesto svečių laukia įdomus artimiausių 3 metų periodas. Artimiausiais metais numatyta įrengti daugiau dviračių takų, naujų parkavimo aikštelių ir kitų infrastruktūros objektų.
,,Ateityje numatyta dar daugiau infrastruktūros pokyčių, nes Lietuva gauna nemažai ES lėšų kelių infrastruktūrai gerinti 2021-2027 m. laikotarpiui. Laukia įdomus artimiausių 3 metų periodas - bus įrengta ir rekonstruota daug dviračių takų, atnaujinta kelių danga ir įgyvendintos kitos priemonės, skirtos pagerinti susisiekimą Jonavoje.
Dviračių takai Jonavoje bus įrengiami pagal Darnaus judumo priemonių planą. Šis planas numato ne tik dviračių takų, bet ir naujų parkavimo aikštelių bei poilsio zonų mieste įrengimą. Tikimės, kad tai paskatins žmones daugiau judėti dviračiais, pėsčiomis ir leisti laiką gamtoje.
Tikimės, kad po kelių metų Jonava taps dar gražesnė, patogesnė ir jaukesnė gyventi visiems”, - kalbėjo Povilas Beišys.