Birželio 13 d. portale jonavoszinios.lt buvo publikuotas skaitytojos atsiųstas laiškas apie patirtą abejingumą Jonavos ligoninės Priėmimo skubiosios pagalbos skyriuje. Po šio laiško VšĮ ,,Jonavos ligoninė” administracija operatyviai sureagavo iškart atsiųsdama atsakymą ir informuodama, kad įstaigoje inicijuojama vidaus audito procedūra

Šiandien, liepos 2 d. gautos Jonavos ligoninės vidaus audito išvados ir išsamus komentaras apie įvykusią situaciją. Kviečiame susipažinti.

,,Atsiprašome dėl nemalonios patirties VšĮ Jonavos ligoninės Priėmimo skubios pagalbos skyriuje. Neteisiname dirbusių darbuotojų dėl galimo bendravimo etikos trūkumų ir susidariusio nekompetencijos įvaizdžio, tačiau nesutiktume su vienpusišku klinikinės situacijos vertinimu: pagal Paciento atstovo nurodytas kreipimosi į sveikatos priežiūros įstaigas datas matome, kad paciento būklė pablogėjo birželio 1 d. (šeštadienį) „kai mano sužadėtinis pasijuto blogai ir pradėjo kilti temperatūra. Po dviejų dienų pradėjo skaudėti ir sėdmenis“ ir tik po 4 d. laikotarpio t.y. birželio 5 d. „ryte kreipėmės į Jonavos ligoninės Priėmimo skubiosios pagalbos skyrių dėl aukštos temperatūros bei didelių skausmų sėdmenyse. Skyriuje suleido vaistų ir paleido namo su rekomendacija važiuoti pas šeimos gydytoją“  t.y. pacientas vietoj kreipimosi į Šeimos gydytoją, kur turėtų būti pakonsultuotas ir įvertinta jo būklė bei galbūt tikslingai nukreiptas chirurgo ar kito specialisto konsultacijai gaunant siuntimą – laukė 4 dienas ir tik po to kreipėsi tiesiogiai į Priėmimo skubios pagalbos skyrių, pažeisdamas nustatytą Sveikatos paslaugų teikimo tvarką, kuri nurodo, jog „Skubioji medicinos pagalba – tai medicinos pagalba, teikiama nedelsiant arba neatidėliotinai, kai gresia pavojus paciento ir (ar) aplinkinių gyvybei arba tokios pagalbos nesuteikimas laiku sukelia sunkių komplikacijų grėsmę pacientams“. 

Nežiūrint nesilaikytos tvarkos – birželio 5 d. pacientas buvo apžiūrėtas, skirtas gydymas ir suteiktos rekomendacijos – iš paciento nepareikalauta apmokėti už šeimos gydytojo paslaugas, nors į Ligoninę buvo kreiptasi Šeimos gydytojo darbo laiku, kai kuomet kitose įstaigose vienareikšmiškai būtų taikomas apmokestinimas, kadangi „būklė nepatenka į stacionarinio gydymo skubios pagalbos kategoriją“. 

Tenka konstatuoti, kad gydytojai ir slaugytojai veikė paciento interesais ir suteikė reikalingą pagalbą, nors tikrai „paciento gyvybei grėsmės nebuvo“. 

Galima kiek abejoti birželio 8 d. nakties pokalbio perteikimo autentiškumu, tačiau visapusiška tolerancija ir abipusė pagarba labai reikalinga – tad atsiprašome dėl bendravimo kultūros, o budėjęs personalas įspėtas.  Manome, kad tikrai daug nesusipratimų būtų galima išvengti, jei būtų laikomasi Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarkos, kuomet paciento būklę vertina šeimos gydytojas, o reikalui esant siunčia atitinkamos srities specialistui. 

Siekdama gerinti paslaugų teikimo kultūrą ligoninė numato personalo etikos mokymus bei įdiegti papildomą „Pacientų paslaugų vertinimo anketą“, tad kviečia pacientus dėl trūkumų tiesiogiai kreiptis į padalinių vadovus arba tiesiogiai į Administraciją – ieškosime bendrų sprendimų, kad pasitikėjimas įstaigos gydytojais ir slaugytojomis keistųsi bei pagerėtų, o  problemos spręstųsi. “ 

Dėkojame VšĮ ,,Jonavos ligoninė" už aktyvią komunikaciją ir bendradarbiavimą, o skaitytojams primename, kad visada laukiame Jūsų klausimų, patirčių, istorijų el.p. redakcija@jonavoszinios.lt arba portalo skiltyje ,,Pranešk". 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: