Spalio pradžioje Jonavos kultūros centre surengtos Tarptautinės mokytojų dienos šventės metu buvo pagerbti rajono pedagogai, paskelbta Metų mokytojo nominacija bei išrinktas švietimo lyderis. Šiemet už profesionalią vadybinę veiklą Jonavos švietimo lyderės titulas atiteko vaikų lopšelio-darželio „Pakalnutė“ direktorei Simonai Černiauskienei.

Kalbėdama apie šį įvertinimą, pašnekovė neslepia – tai buvo ir netikėta, ir labai malonu.

„Šis įvertinimas man – labai ypatingas. Jis ne tik nustebino ir sušildė širdį, bet ir įkvėpė tolimesniems darbams“, – sako S. Černiauskienė.

Vis dėlto, anot jos, apdovanojimas – tai ne tik asmeninis, bet ir visos komandos įvertinimas.

„Nustebino tikrai – juk kasdien dirbame galvodami pirmiausia apie vaikus, kolektyvą ir bendruomenę, o ne apie apdovanojimus. Tačiau kartu jaučiu, kad tai natūralus mūsų bendro darbo įvertinimas – visos „Pakalnutės“ komandos, kuri kiekvieną dieną kuria šiltą, augimui palankią aplinką vaikams.“

A. Reipos archyvo nuotraukoje - švietimo lyderio nominacijos įteikimas 

Lyderystė – ne sustojimas, o kelias pirmyn

Pasak direktorės, švietimo lyderystė nėra statusas ar pareigos, o nuolatinis tobulėjimo procesas.

„Jis primena, kad švietimo lyderystė – tai ne sustojimas, o nuolatinis judėjimas į priekį. Įkvepia dar labiau ieškoti naujų idėjų, stiprinti bendruomeniškumą, kelti sau ir komandai naujus tikslus. Tai atsakomybė, kuri skatina tobulėti.“

Paklausta, ar lyderystė jai labiau asocijuojasi su atsakomybe ar įkvėpimu, pašnekovė ilgai žodžių neieško: „Man tai – ir viena, ir kita. Lyderystė švietime yra atsakomybė už žmones, su kuriais dirbi, bet kartu – įkvėpimo misija. Ji prasideda nuo noro padėti, įsiklausyti, kurti aplinką, kur kiekvienas gali augti ir jaustis svarbus.“

Vertybės, kurios kuria stiprią komandą

„Pakalnutės“ direktorė pabrėžia, kad kolektyvo stiprybė – ne formaliose struktūrose, o nuoširdžiuose santykiuose.

„Svarbiausios man – bendrystė, pasitikėjimas, pagarba ir atvirumas. Tik susitelkę, palaikydami vieni kitus ir dalindamiesi patirtimi galime pasiekti geriausių rezultatų. Kiekviena diena „Pakalnutėje“ primena, kad komandos stiprybė slypi paprastuose, bet nuoširdžiuose santykiuose.“

Patirtis, padėjusi tapti vadove

Prieš tapdama darželio direktore, Simona dirbo gimnazijoje pavaduotoja – šis etapas, pasak jos, buvo labai reikšmingas.

„Darbas gimnazijoje man suteikė tvirtus vadybinio darbo pradmenis – tai buvo metas, kai kaupiau patirtį, mokiausi, o darbas su paaugliais – kupinas iššūkių. O ikimokyklinio ugdymo įstaiga – erdvė, kur viskas prasideda nuo mažų vaikų žingsnių. Vadyba čia ne tik apie procesus, bet ir apie jausmą, rūpestį bei kūrybiškumą.“

Metai, pažymėti pokyčiais ir bendrystės dvasia

2025-ieji „Pakalnutei“ – ypatingi, nes darželis mini 55 metų jubiliejų. Šie metai tapo proga įgyvendinti reikšmingus pokyčius ir sustiprinti bendruomenę.

„Gal net ir pasąmoningai buvo siekiama šiuos metus pragyventi taip, kad metų darbai būtų minimi dar ilgą laiką. Kaip vieną iš svariausių pokyčių įvardinčiau Nuolatinio tobulinimo metodologijos įdiegimą „Pakalnutėje“. Šį žingsnį sekė ir kiti: darželio pedagogų ir administracijos trijų komandų stažuotės Nyderlandų Karalystėje, skaityti pranešimai rajone ir už rajono ribų“, - sako S. Černiauskienė bei priduria, kad ypatingas dėmesys skirtas įtraukčiai ir šeimų įsitraukimui.

„Visa darželio pedagogų ir švietimo pagalbos vaikui specialistų komanda atsakingai dirbo siekdama užtikrinti kiekvieno vaiko visapusišką ugdymąsi. Galime drąsiai teigti, kad mums tai puikiai pavyko. Pastarieji metai ypatingi ir tuo, kad tikriausiai kiekviena ugdytinių šeima įsitraukė į mūsų veiklas – nuo kūrybinių dirbtuvių iki bendruomenės vakarų“, - didžiuojasi direktorė. 

Pašnekovė prisimena ir jubiliejinį spektaklį, tapusį bendrystės simboliu:

„Gražiausias bendruomenės susitelkimo pavyzdys man buvo „Pakalnutės“ 55-erių metų jubiliejaus šventės akcentas – spektaklis „Voro vestuvės“, apjungęs vaikus, darbuotojus ir tėvelius. Tai buvo tarsi patvirtinimas, kad kai veikiame susitelkę, kai kuriame, o ne griauname, galime pasiekti labai gražių rezultatų.“

Apie švietimo kryptį ir lyderystės prasmę

Kalbėdama apie Jonavos švietimo kryptį, direktorė akcentuoja – svarbiausia, kad pokyčiai būtų prasmingi ir orientuoti į vaiką.

„Tiek Jonavos, tiek visos šalies švietimas turėtų daugiau orientuotis ne į formą, bet į turinį. Norėčiau, kad kiekvieno vaiko visapusiškas įtraukimas taptų ne siekiamybe, o realybe. Kartais norisi priminti, kad už inovatyvių metodų, atnaujintų programų ir materialinių bazių visada stovi vaikas – ir būtent jo kokybiškas ugdymas yra mūsų visų prioritetas.“

Atsakydama, ko palinkėtų kitiems pedagogams, siekiantiems būti švietimo lyderiais, S. Černiauskienė skatina kolegas drąsiai svajoti ir kurti. 

„Nebijoti svajoti, ieškoti ir kurti. Kiekvienas pedagogas gali būti lyderis – svarbu tik tikėti tuo, ką darai, ir matyti prasmę savo darbe.“

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: