Po beveik dešimtmetį trukusio planavimo, derinimo ir darbų, Jonavoje pagaliau baigiamas vienas svarbiausių infrastruktūros projektų - Žeimių ir Vasario 16-osios gatvių žiedinė sankryža. Penktadienį, birželio 6-ąją, po pietų, planuojama atverti eismą jau naujai asfaltuotoje sankryžoje. Jei orai bus palankūs, artimiausiomis dienomis numatytas ir horizontalusis ženklinimas.
Apie tai socialiniuose tinkluose informavo Jonavos rajono vicemeras Povilas Beišys, kuris dar ne taip seniai reiškė nusivylimą dėl vilkinamų sprendimų ir biurokratinių kliūčių iš valstybinės įmonės „Via Lietuva“ pusės. Anot jo, savivaldybės ambicijos „paskendo biurokratiniame liūne“.
Ne vienerius metus trukęs iššūkis
Sankryžos įrengimo procesas buvo kupinas iššūkių. Dar 2016-2017 metais pradėtas projektavimas, atlikti transporto srautų tyrimai, kurių metu nustatyta, kad žiedinė sankryža - tinkamiausias sprendimas šiai eismo daliai. Tačiau projektas užtruko kone aštuonerius metus.
Pradėjus ir nebaigus įrengimo darbų, 2024 m. lapkričio mėnesį savivaldybė paskelbė, kad laikinai eismas naujoje sankryžoje bus atnaujintas gruodžio 12-ąją. Vis dėlto, jau kitą dieną, „Via Lietuva“ pateikė papildomą informaciją - rangovų darbe rasta defektų.
„Jonavoje esančios žiedinės sankryžos kapitalinio remonto darbai vykdomi pagal bendradarbiavimo sutartį su savivaldybe. Techninės priežiūros specialistai nustatė, kad dalis darbų atlikta nekokybiškai - laboratoriniai tyrimai parodė neatitikimus asfalto mišinyje. Rangovams buvo duotas nurodymas ištaisyti defektus“, - tais metais buvo rašoma „Via Lietuva“ pateiktame komentare.
Nors visi darbai pagal pasirašytą sutartį turėjo būti baigti 2024 metų spalio mėnesį, atsižvelgus į „Via Lietuva“ pastabas, viršutinis asfalto sluoksnis buvo paklotas tik šių metų birželio pradžioje. Tai tapo paskutiniu žingsniu link galutinio projekto užbaigimo.
Valstybinis kelias – savivaldybės finansavimas
Įgyvendinant šį projektą, susidūrė du valdymo lygmenys. Nors Žeimių gatvė priklauso valstybinės reikšmės keliui Nr. 144 (Jonava–Kėdainiai–Šeduva), o jos techninė priežiūra patikėta „Via Lietuva“, pagrindinius darbus ir finansavimą užtikrino Jonavos rajono savivaldybė. Ši situacija ne kartą kėlė nesusipratimų dėl darbų terminų ir atsakomybės ribų.
Vis dėlto, nepaisant sudėtingų procesų ir vėlavimų, miesto gyventojai pagaliau galės naudotis nauja sankryža.
Jonavietė sunerimusi dėl šaligatvių būklės: „Po lietaus - neįmanoma pereiti“
Dar iki pradedant asfaltavimo darbus, birželio 3-ąją į redakciją kreipėsi Jonavos gyventoja, išreiškusi susirūpinimą dėl prastos šaligatvių būklės šalia sankryžos. Pasak jos, ypač problematiškos vietos yra ties kepyklėle, muziejumi ir netoli „Rimi“ parduotuvės - ten po lietaus nuolat telkšo didžiulės balos, apsunkinančios pėsčiųjų judėjimą.
Gyventoja, turinti patirties statybų srityje, atkreipė dėmesį, kad rekonstruojant žiedinę sankryžą šaligatviai buvo įrengti per žemai, o tai esą dar labiau pablogins situaciją, kai bus paklota nauja asfalto danga.
„Ten ant tiek sužemintas šaligatvis ir visą laiką stovi klanai didžiuliai, kai tik palyja lietus. Kai uždės dabar asfaltą, neįmanoma bus pereiti per perėją tiek nuo kepyklėlės, prie muziejaus ir Rimi parduotuvės“, - teigė jonavietė.
Pasak jos, dar prieš rekonstrukciją buvo žadėta, kad problema bus išspręsta, tačiau šiuo metu akivaizdu, kad situacija nesikeičia. Moteris nerimauja, ar miesto valdžia imsis sprendimų prieš galutinai baigiant darbus – jos manymu, net ir paklojus naują dangą, perėjose vis tiek telkšos vanduo.
Redakcija kreipėsi į atsakingas institucijas, siekdama išsiaiškinti, ar bus imtasi papildomų priemonių šiai problemai spręsti, tačiau atsakymas negautas.