Praėjusią savaitę Jonavos rajono savivaldybės vadovai Mokytojų dienos proga surengtoje šventėje pasveikino buvusius ir esamus Jonavos mokytojus. Labiausiai šiemet nusipelniusiam pedagogui suteiktas Metų mokytojo vardas – juo paskelbta Jonavos vaikų lopšelio - darželio „Dobilas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja ekspertė Dijana Borisovienė. Jos ugdytiniai – daugybės konkursų laimėtojai. Kas atneša tokią sėkmę? Metų mokytojos žodžiais tariant, siekiant gerų rezultatų, būtina įkvėpti vaikus, o tai galima padaryti tik tuomet, kai tu pats „degi“ tuo, ką darai.

 

Dar didesnis įkvėpimas

 

Metų mokytojo vardas ir piniginė premija Jonavoje suteikta pirmą kartą. Šis apdovanojimas skirtas už reikšmingiausius pastarųjų penkerių metų nuopelnus profesinėje veikloje, ugdytinių pasiekimus ir pažangą, lyderystę, nuolatinį asmeninį tobulėjimą ir gerosios darbo patirties sklaidą, darbus švietimo srityje, aktyvią pilietinę poziciją vietos bendruomenės gyvenime.

D. Borisovienė pasakoja, kad giliai širdyje tikėjosi, jog apdovanojimas bus skirtas jai, tačiau tikrąją jo reikšmę pedagogė suprato tik gavusi jį į savo rankas.

,,Kai dalyvauji konkurse, visada tikiesi laimėti. Šis apdovanojimas man reiškia pripažinimą, dar didesnį pasitikėjimą savimi, įkvėpimą. Užplūdo toks jausmas, kad gali kalnus nuversti“, pasakojo Metų mokytoja.

 D. Borisovienė kartu su kitomis pretendentėmis į Metų mokytojos nominaciją.

Daugybė apdovanojimų

 

D. Borisovienės ugdytiniai prizines vietas pelno tiek respublikiniuose, tiek tarptautiniuose konkursuose.

 

,,Ką tik, rugsėjo 26 dieną vykome į  Seimo lankytojų centrą, kur buvo apdovanoti net 5 mano ugdytiniai, dalyvavę „Iliustracijų kūrimo“ konkurse, skirtame Europos kalbų dienai. Ilzė pelnė I-ąją vietą, o dar 4 ugdytiniai tapo laureatais. Po apdovanojimų buvo pažintinė edukacija po Seimo rūmus.

Kovo mėnesį respublikiniame piešinių konkurse „Mano mėgstamiausia Žiemos olimpinių žaidynių sporto šaka“, kurį organizavo Lietuvos sporto muziejus, laimėta I vieta.

 

Balandį dalyvavome nacionaliniame vaikų piešinių konkurse „Lietuvos paukščiai 2022“. Čia laimėta III vieta. Tą patį mėnesį respublikiniame eilėraščių konkurse mano ugdytiniai tapo I, II vietų nugalėtojais.

 

Gegužės mėnesį mano mokinė tapo tarptautinio vaikų piešinių konkurso „Išgirsti pačią slapčiausią gamtos kalbą“ laureate, tarptautinio eilėraščių konkurso „Ir ropoja, ir šuoliuoja, ir bėgioja“ II vietos nugalėtoja.

 

Birželį dalyvavome Jonavos raj. savivaldybės  organizuotame konkurse-renginyje „Triumfo arka“, kur 4 mano ugdytiniai buvo apdovanoti „Triumfo arkų“ statulėlėmis, padėkomis už išskirtinius pasiekimus, garsinant Jonavą ir Lietuvą.

 

Taigi, laimime nuolat, bet tai gaunasi savaime“, pasakojo D. Borisovienė.

 

Apie vaikų motyvaciją

 

Pasiteiravus, kur yra jos paslaptis, padedanti motyvuoti pačius ugdytinius, jonavietė neabejoja, kad tai neatsiejama nuo pačio pedagogo užsidegimo.

 

,, Svarbiausia „uždegti“ vaikus. O tai galima padaryti tik tuomet, kai tu pats „degi“ tuo, ką darai, kai tau pačiam įdomu.

 

Nuolat provokuoju vaikus naujai patirčiai. Dažnai suklystu, tuomet vaikai jaučiasi pranašesni ir stengiasi tai įrodyti. Svarbu leisti vaikams svajoti, fantazuoti, daryti kitaip nei visi, improvizuoti. Leidžiu vaikams suprasti, kad aš taip pat ne viską žinau ir ne viską moku, kad mes kartu galime daug ką atrasti, sukurti, sugalvoti  ir pristatyti vieni kitiems. Kuo daugiau idėjų, tuo įdomesni vaikų darbai ir tai skatina mokytis vienam iš kito.

 

Norint rezultatų, neužtenka dirbti tik darbe. Daug savo laiko – pasiruošimo užsiėmimams, priemonių gamybai, apmąstymams – skiriu namuose. Esu nenustygstanti vietoje. Jei ką sugalvoju ypač įdomaus, laukiu nesulaukiu, kada tai galėsiu pasiūlyti ugdytiniams. Tuomet stebiu, kaip jie įveikia iššūkius, sprendžia problemas, ką siūlo. Stengiuosi išklausyti, o tik paskui kartu svarstome, kaip būtų geriausia.

 

Kai jauti aistrą darbui, kai džiaugiesi kiekviena ugdymo(si) proceso akimirka, kai jauti pasitenkinimą tuo, ką darai, darbas tampa gyvenimo būdu“, – kalbėjo D. Borisovienė.

 Nominacijos įteikimo akimirkos.

Dalinosi patirtimi su kitais

 

Anot jos, kad ugdymas būtų prasmingas, svarbu išsikelti sau tikslą, kurio siekiama.

 

,,Šiemet pagal IU (ikimokyklinio ugdymo) rekomendacijas organizavau ugdymą(si), kaupiau patirtį, parengiau kvalifikacijos tobulinimo programas ir vedžiau seminarus visoje Lietuvoje. 2022 m. pravedžiau net 9 seminarus Lietuvos pedagogams „Skaitymo, rašymo ir kalbėjimo gebėjimų ugdymas pasitelkiant STEAM metodiką”.

 

Tai mane motyvuoja kaip pedagogą, nes užsibrėžtas tikslas  – parodyti pedagogams tai, kas man pavyksta geriausiai ugdymo(si) procese – skatina ieškoti ir atrasti kažką vis nauja“, – kalbėjo D. Borisovienė.

 

Neįsivaizduoja savęs kitur

 

Tačiau pačią pedagogę džiugina ne tik konkretūs laimėjimai ar pasiekimai.

 

,, Aš labai myliu savo darbą. Neįsivaizduoju savęs kažkur kitoje srityje. Aš tuo gyvenu. Toje pačioje įstaigoje dirbu jau 31 metus ir niekada nesuabejojau savo pašaukimu. Džiaugiuosi būdama ten, kur esu, o pasinaudodama proga noriu padėkoti savo darželio direktorei Jurgitai Macionienei už palaikymą, tikėjimą, skatinimą tobulėti ir eiti pirmyn. Būtent ji mane delegavo šiam konkursui“, –sakė jonavietė.

 

Leidžia pasijusti herojumi

 

Kas D. Borisovienei yra geras pedagogas?

 

,,Būti pedagogu, reiškia pasinerti į nuotykius, kur yra daug iššūkių, kuriuos reikia įveikti. Jei tai pavyksta padaryti, tu jautiesi tikru herojumi. Pedagogas – kūrėjas, įkvėpėjas, atradėjas,  nuolat besišypsantis, pajuokaujantis, nenuobodus, trykštantis entuziazmu, nebijantis suklysti, susiorientuojantis bet kokiose situacijose.  

Pedagogas turi rasti priėjimą prie kiekvieno vaiko, gebėti sudominti, atverti duris sėkmei ir padėti kiekvienam „augti“. Tai turi būti savo srities profesionalas, nuolat besimokantis, tobulėjantis ir vis ieškantis“, – pokalbio pabaigoje sakė D. Borisovienė.

Teksto autorė Jovita Stanevičiūtė

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: