Kaip žinia, nuo š. m. sausio Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams suteikta teisė keliuose stabdyti lengvuosius ir krovininius automobilius, autobusus ir atlikti taršos matavimus. 

Aplinkos ministro Simono Gentvilo inicijuoti teisės aktų pakeitimai leidžia aplinkosaugininkams be kitų institucijų dalyvavimo tikrinti ir nustatyti, ar automobiliai viršija numatytas oro taršos normas ir panaikinti techninės apžiūros dokumentų galiojimą.  

Su lyg šia žinia socialiniuose tinkluose pradėjo kurtis naujos grupės (pvz.: ,,Kur stovi aplinkosauga ..." + miesto pavadinimas - red. past.) skelbiančios apie aplinkosaugininkų reidus, taršos tikrinimų akcijas, jų buvimo vietas ir pan.    

Teigiama, kad transporto priemones aplinkos apsaugos specialistai pradės tikrinti pavasarį. O kol tokie taršos patikrinimai dar nevykdomi, nes tobulinamos procedūros, socialiniuose tinkluose netrūksta diskusijų ir naujos tvarkos aptarimų. Didžioji dauguma komentatorių peikia aplinkosaugininkams suteiktus naujus įgaliojimus bei dalinasi peticija, kurioje raginama ,,atšaukti taršos tikrinimo įstatymą”.   

Peticijoje ,,Dėl suteiktų teisių aplinkosaugininkams tikrint automobilių išmetimo normas” surašyti 4 reikalavimai:  

1. Automobiliai praeina tech.apžiūrą ir tai galioja du metus.
2. Nei vienas namuose neturi tikrinimo aparato išmetimo kiekiui nustatyti.
3. Gamtosaugininkas gali nustatyt tik tiek, jei varva kažkokie skysčiai ir teršia gamtą. 
4. Mes ir taip mokam taršos mokestį pagal co dalelių išmetimo kiekį. 

Peticija adresuota LR Seimui. Vasario 5 d. 11 val. Duomenimis, ją pasirašė virš 10 tūkstančių asmenų. Peticiją iki balandžio 4 dienos galite pasirašyti ČIA.  

Verta paminėti, kad LR Seimo narys Linas Jonauskas iš dalies nepritaria tokiems aplinkosaugininkams suteiktiems įgaliojimams. Parlamentaras parengė ir užregistravo įstatymo pataisas dėl savarankiško aplinkosaugininkų automobilių tikrinimo ir techninės apžiūros dokumento galiojimo panaikinimo.  

“Jei Seimas pritars mano pataisoms, aplinkos apsaugos pareigūnai NEGALĖS savarankiškai stabdyti, tikrinti taršos ir naikinti techninės apžiūros dokumentų lengviesiems automobiliams (M1 klasės transporto priemonėms) galiojimą”, - teigia LR Seimo narys L. Jonauskas.  

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: