Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje rugsėjo 7 d. gautas viešosios įstaigos skundas dėl UAB „Gusania“ platinamos moteris žeminančios netinkamo pobūdžio informacijos apie parduodamą produktą.
Skunde rašoma, kad „2022 m. balandžio 1 d. „Chazz“ socialinio tinklo Facebook paskyroje bei internetinėje svetainėje pasirodė įrašas apie „putės“ skonio traškučius, kuris buvo pateikiamas kaip balandžio 1-osios pokštas. Įrašas sulaukė dalies visuomenės neigiamos reakcijos, o kritiką sekė žeminantys komentarai“ (šios ir kitų citatų kalba netaisyta, taisytos rašybos klaidos) bei ironiški seksualinio pobūdžio komentarai iš „Chazz“ paskyros; atkreipiamas dėmesys, kad „Chazz“ internetinėje parduotuvėje galima įsigyti „putės skonio“ traškučių. Viešosios įstaigos skunde teigiama, kad „Chazz“ produktas (traškučiai) bei įmonės komunikacija žemina moteris jas sudaiktinant, „redukuojant iki skonio ir prekės“; skunde rašoma, kad „nurodytų traškučių iliustracijos yra seksualizuojančios ir objektyvizuojančios (seksualizuotas, nerealistiškas moters kūnas), o „posakiai – skatinantys seksizmą ir lyčių stereotipus (pvz.: skonio kūrėjai išėjo į medžioklę)“. Skundu prašoma ištirti platinamos informacijos turinį ir prekės pozicionavimą. Kartu su skundu pateiktos „Chazz“ publikuotos informacijos apie minėtus traškučius kopijos.
Atlikusi tyrimą, Lygių galimybių kontrolierė lapkričio 4 dienos sprendimu nustatė, kad „Chazz“ interneto svetainėje skelbiamos reklamos, kuriomis skatinama įsigyti „Putės skonio“ traškučius, žemina moteris. Viena iš reklamų skundo tyrimo metu buvo pašalinta. UAB „Gusania“ įpareigota nutraukti kitą. Įmonė turėtų pasirūpinti, kad sprendime nurodyta jos skelbiama reklama (informacija) būtų pašalinta.
Išsamiai su Tarnybos sprendimu galite susipažinti ČIA.