Balandžio 14 d. posėdyje Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisija domėjosi fiziniu ugdymu švietimo įstaigose ir Sporto įstatymo 12 straipsnio nuostatų įgyvendinimu. Komisijos nariai teigiamai įvertino, kad trečioji savaitinė fizinio ugdymo pamoka nors ir lėtai, bet palaipsniui įvedama šalies mokyklose ir tikisi, kad nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. visi mokiniai turės tris savaitines fizinio ugdymo pamokas.

Sporto įstatymo 12 straipsnio 2 dalis numato, kad įgyvendinant pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir vykdant pirminį profesinį mokymą mokykline profesinio mokymo organizavimo forma, yra privalomos ne mažiau kaip trys fizinio ugdymo pamokos per savaitę.

Pasak posėdyje dalyvavusio švietimo, mokslo ir sporto viceministro Lino Obcarsko, šiuo metu tris fizinio ugdymo pamokas per savaitę turi penktų–septintų klasių mokiniai. Nuo naujų mokslo metų trečia savaitinė fizinio ugdymo pamoka bus pridėta aštuntų klasių mokiniams, taip pat tris savaitines fizinio ugdymo pamokas turės ir pradinukai. Bendruosiuose ugdymo planuose atsisakyta nuostatos, leidžiančios pradinėse klasėse vieną valandą fizinio ugdymo skirti šokių pamokoms. Viceministro teigimu, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija sieks gauti papildomą finansavimą trečiai fizinio ugdymo pamokai nuo 2022–2023 mokslo metų devintose klasėse, o nuo 2023–2024  mokslo metų ir dešimtose klasėse.

L. Obcarskas taip pat informavo, kad šiuo metu yra atnaujinamos vidurinio ugdymo programos ir siūloma vidurinio ugdymo programoje visiems mokiniams vienuoliktose ir dvyliktose klasėse skirti privalomą veiklą – fizinį ugdymą tris valandas per savaitę. Atnaujintos vidurinio ugdymo programos mokyklose būtų pradėtos įgyvendinti nuo 2023 m. rugsėjo 1 d., šiam pokyčiui papildomų valstybės biudžeto asignavimų nereikės, nes siūloma tik perskirstyti valandas, skiriamas atskiriems mokomiesiems dalykams. „Taigi nuosekliai kasmet pridedant po vieną papildomą pamoką, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. pavyktų užtikrinti, kad fiziniam ugdymui visose klasėse būtų skiriamos trys  savaitinės pamokos“, – sakė viceministras L. Obcarskas.

Posėdyje taip pat nemažai diskutuota apie fizinio aktyvumo įtaką sveikatai, mokinių fizinės būklės testavimą, fizinio ugdymo pamokų kokybę, mokyklų turimos infrastruktūros būklę. Posėdžio dalyviai pritarė, kad siekiant teigiamų rezultatų, svarbu ne tik fizinio ugdymo pamokų kiekybė, bet ir jų kokybė.

 

Seimo kanceliarijos inf. 

Taip pat skaitykite: