Beveik dvejus metus šalies gyventojus įvairiais darbo rinkos klausimais internete konsultuoja virtualioji asistentė Ema. Padedant dirbtiniam intelektui vien šiemet suteikta 55,5 tūkst. konsultacijų ir atsakyta į 216,7 tūkst. žinučių.
Net 38 proc. pokalbių / konsultacijų elektroninėje erdvėje ir 25,6 proc. žinučių parašyta ne Užimtumo tarnybos darbo laiku, laisvadieniais arba po darbo.
Nuo šių metų birželio mėnesio, kai Ema tapo prieinama ir elektroniniame Užimtumo tarnybos paslaugų portale, konsultacijų skaičius padvigubėjo ir nuosekliai auga kiekvieną mėnesį.
„Pradžioje Emos konsultacijos buvo nesudėtingos. Dabar temų spektras išsiplėtė ir mūsų virtualioji asistentė jau geba atsakyti į sudėtingesnius klientų klausimus, sumažindama besikreipiančių gyventojų srautą telefonu ar elektroniniu paštu. Šiemet stebime sudėtingesnių konsultacijų (pokalbių) poreikį, kai vienai konsultacijai tenka maždaug penki Emos atsakymai, – sakė Klientų aptarnavimo ir paslaugų valdymo skyriaus vedėja Vaida Urbanskienė.
Gyventojai dažniausiai Emai rašo registracijos, bedarbio statuso suteikimo, paramos verslui, perkvalifikavimo ir nedarbo socialinio draudimo išmokų klausimais, o nuo birželio mėn. aktualiausios el. paslaugų naudojimo konsultacijų temos.
Taip pat nuo pirmųjų veiklos dienų virtualioji asistentė Ema teikia informaciją apie Užimtumo tarnybos padalinių adresus, kontaktus, naudingas nuorodas, paslaugas. Jei klausimai neaiškūs arba per daug sudėtingi, ji siūlo išsamesnės konsultacijos kreiptis telefono numeriu +370 5 250 0883 arba rašyti elektroniniu paštu info@uzt.lt.
Pasak V. Urbanskienės, visą laiką virtualiosios asistentės žinios yra atnaujinamos ir pildomos, kad informacija gyventojams būtų kuo aktualesnė ir tikslesnė: „Konsultavimo procesas nuolat tobulinamas, nes konsultantai analizuoja visus gyventojų paklausimus ir pagal kompetencijas pildomos konkrečios, gyventojams aktualios temos“.
Netolimoje ateityje Ema bus susieta ir su kitomis Užimtumo tarnybos klientų aptarnavimo ir informacinėmis sistemomis, kad šalies gyventojai dar greičiau gautų reikalingą informaciją ir taip sutrumpėtų kelias iki paslaugų.
Visus metus matuojamas sisteminis kokybės indeksas, kuris siekia 89,4 proc., o klientų pasitenkinimo rodiklis nuo virtualiosios asistentės atsiradimo pradžios – 70,9 proc. Tai patvirtina aukštą Emos konsultacijų kokybę. „Kokybės indeksas rodo paslaugų tobulinimo siekį ir kryptį, kaip užtikrinti geresnę klientų patirtį“, pabrėžė Užimtumo tarnybos atstovė.
Įdiegus dirbtinio intelekto įrankį interneto uzt.lt svetainėje, nuo 2024 m. pradžios šalies gyventojams suteikta iš viso 90,8 tūkst. konsultacijų ir atsakyta į 345,7 tūkst. žinučių įvairiomis aptarnavimo, paslaugų ir priemonių teikimo temomis.

















