Š. m. vasario 22 d. rajono savivaldybės interneto svetainėje skelbta (plačiau apie tai ČIA), kad Jonavoje pradėjus geležinkelio tilto rekonstravimo darbus, jų metu bus ribojamas automobilių eismas A6 kelyje, Taurostos g. gatvės atkarpoje, ties geležinkelio tiltu. Buvo žadama, kad automobilių eismas šioje vietoje iki gegužės 22 d. bus reguliuojamas šviesoforu. Vairuotojai pažadų nepamiršo ir jau piktinasi, kad jie nėra vykdomi. Tuo tarpu, kas žadėjo įrengti šviesoforą, teko paieškoti.  

 Vairuotojai piktinasi

„Ar nežadėjo šviesoforo Taurostos gatvėje ties remontuojamu geležinkelio tiltu Jonavoje? Kur jis? Dabar užtverta viena eismo juosta, sustatyti pirmumo ženklai, o tie, kam pirmenybė (tikiu, kad ne visi, bet...), net nesiteikia leisti pravažiuoti kamštyje laukiančius laisvos eismo juostos. Absurdas, automobilių eilės nusidriekia nuo tilto iki pat Maximos Plento gatvėje, o nuo ten vėl nauji kamščiai formuojasi link miesto pusės, link Kauno A6 kelyje. Jau nekalbu, kokių automobilių srautų sulaukia žiedinė sankryža ties Achema, ten taipogi formuojasi spūstys! Laukiam žadėto šviesoforo – gal ne taip bus pikta, kai eismą reguliuos automatinės šviesos, nes dabar visos neigiamos emocijos tenka vairuotojams iš priešpriešos ir darbininkams, remontuojantiems tiltą“, - piktinasi vairuotojas Ernestas, o jam pritaria ir kiti.

„Po tiltu sustatyti nukreipiantys kelio ženklai, pirmumo neturintiems vairuotojams uždengia matomumą. Įvažiuoti į kitą juostą galiu tik spėliodamas, ar atlėks mašina iš priekio, ar ne, nes nieko nesimato. Ar tai vadinama saugiu eismo organizavimu?“, - kalba Vytautas ir priduria, kad sunkiasvorių automobilių vairuotojams, sėdintiems aukštai, matomumas gal ir geras, tačiau lengvųjų automobilių vairuotojai važiuoja kone akluoju būdu.

Kas žadėjo šviesoforą?

Pateikus užklausą dėl šviesoforo įrengimo Jonavos rajono savivaldybei, gautas atsakymas, kad tokia informacija buvo išplatinta pagal pateiktus AB „Lietuvos geležinkeliai“ duomenis. Tačiau šios įstaigos Komunikacijos departamentas tikina, kad jų sprendiniuose šviesoforas nebuvo numatytas, bendrove tokios informacijos niekada neteikė ir niekada neplanavo statyti šviesoforo.

„Derinant techninį projektą, pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) bei Jonavos r. sav. pasiūlymus, buvo suderintos tilto remonto metu numatytos apvažiavimo schemos.  Kadangi autokelias yra aukštos kategorijos (magistralinis) LAKD nesprendė klausimo apie šviesoforų įrengimą, automobilių eismo organizavimo schemos pagal LAKD pasiūlymus buvo parengtos su apylankomis ir eismo ribojimais viena kryptimi. Taigi mūsų sprendiniuose šviesoforas nebuvo numatytas“, - komentavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovas Domas Jurevičius.

Kelių direkcija dar kartą įvertins esamas aplinkybes

Aiškumo šioje situacijoje įveda Lietuvos automobilių kelių direkcija.

„Iš pradžių projekte darbų vietoje buvo numatyta apylanka (atkreipiame dėmesį, kad šviesoforas tuomet nebuvo numatytas), tačiau vėliau, jau pradėjus darbus, apylankos buvo atsisakyta. Buvo svarstyta ir šviesoforinio eismo reguliavimo galimybė, tačiau nuspręsta, kad optimaliausias variantas toje situacijoje – palikti važiavimo pirmumo taisyklę.

Prašome atkreipti dėmesį, kad spūstys šiame intensyvaus eismo ruože yra neišvengiamos, ir eismo reguliavimas šviesoforu tik dar labiau jas padidintų“, -  aiškina LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas.

Atsakydamas į pateiktą užklausą, E. Tamariūnas pažymi, kad Jonavos gyventojams, važiuojantiems kryptimi Kaunas – Jonava – Kaunas, eismo ribojimai įtakos neturi, nes jie į darbus Kaune gali nuvažiuoti ir namo sugrįžti J. Ralio gatve, arba važiuoti alternatyviu maršrutu 1915 Vandžiogala–Preišiogalėlė–Jonava ir 232 Vilijampolė–Žeimiai–Šėta.

Jonavos gyventojai, dirbantys „Achemoje“, taip pat turi susisiekimo alternatyvą - važiuoti J. Basanavičiaus g (1521 Jonava–Gudžioniai– A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis –Taurostos gatvė – Achema).

Minimi eismo ribojimai ties rekonstruojamu geležinkelio tiltu aktualūs tik tranzitiniam transportui. 

Kelių direkcija dar kartą įvertins esamas aplinkybes ir pagal tai spręs, ar reikalingi pakeitimai.

 

 

Portalo jonavoszinios.lt informaciją skelbti, atgaminti, atkurti, reprodukuoti ar kitaip plagijuoti kitose visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose, be raštiško ar žodinio UAB "Jonavos žinios" sutikimo draudžiama. Visos teisės saugomos.

Taip pat skaitykite: