Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), įvertinusi didelį vartotojų skundų skaičių ir nustatytus teisės pažeidimus, skyrė 2 baudas verslininkei Vidmantei Juodpusienei, vykdančiai komercinę veiklą pagal individualios veiklos pažymą.

Sisteminiai pažeidimai vartotojų atžvilgiu

Per daugiau nei metus – nuo 2024 m. balandžio 3 d. iki 2025 m. gegužės 19 d. – VVTAT gavo 27 vartotojų skundus dėl ginčų su elektroninės parduotuvės www.alpacosdreams.lt bei socialinio tinklo „Facebook“ paskyrų „Alpacos Dreams“, „Alpakos Vilnos Antklodes“, „Tik Vilnoniai Siūlai“ valdytoja. Ginčų atvejais nustatyta, kad vartotojai iš šios verslininkės įsigiję įvairias alpakų vilnos ir alpakų kailio prekes, tačiau:

- nebuvo pristatytos visos ar dalis užsakytų prekių,
- negrąžinti pinigai už nepristatytas ar grąžintas prekes,
- buvo ribojama teisė atsisakyti nuotolinės sutarties,
- neatsakyta į vartotojų rašytinius kreipimusis.

Ginčų nagrinėjimo praktikoje taip pat nustatyta, jog vartotojams dažnai buvo pristatytos deklaruoto asortimento neatitikusios prekės.

Ignoruoti raginimai bendradarbiauti

VVTAT vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūroje oficialiais raštais kreipėsi į V. Juodpusienę, prašydama pateikti informaciją apie veiklą, sutartis ir vartotojų skundų priežastis. Tačiau į VVTAT raštus atsakyta nebuvo. Tokiu elgesiu pažeista pareiga bendradarbiauti su priežiūros institucija ir trukdyta tyrimo eigai.

Dvi baudos – už pažeidimus ir informacijos neteikimą

Įvertinusi nustatytus pažeidimus, jų mastą, trukmę ir padarytą žalą vartotojų interesams, VVTAT priėmė sprendimą:

Skirti 2750 eurų baudą už Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 ir 6 dalių bei 6.22810 ir 6.22811 straipsnių pažeidimus;
Skirti 3000 eurų baudą už Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 45 straipsnio reikalavimų nesilaikymą – nepateiktą informaciją tyrimo metu.
„Sistemingas vartotojų teisių pažeidinėjimas ir atsisakymas bendradarbiauti su priežiūros institucija – ne tik neatsakingas verslo elgesys, bet ir rimta grėsmė sąžiningai elektroninei prekybai. Tokie atvejai negali būti toleruojami“, – teigė VVTAT direktorė Goda Aleksaitė.

Primename – vartotojai, įsigiję prekes internetu, turi teisę gauti prekes per 30 dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu nesusitarta kitaip, ir, nesant išimčių, per 14 dienų nuo prekių pristatymo turi teisę atsisakyti nuotolinės sutarties, neprivalėdami nurodyti to priežasties. Pardavėjai privalo grąžinti pinigus ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pranešimo apie atsisakymą gavimo.

VVTAT inf. 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: