„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus

„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus
KOV 26
2018-03-26 11:02 2018

Konkurencijos taryba pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei „Pigu“ skirta 4 500 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) „ProfiCook“, kavamalei „Maestro“ ir ventiliatoriui „Volteno“ skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. gegužės 15 d. iki liepos 7 d. minėtoms prekėms skelbtos akcijos trukdavo 1, 2, 4 arba 5 dienas, kurioms praėjus, po kelių dienų ar netgi kitą dieną analogiški akcijų pasiūlymai buvo pradedami skleisti iš naujo. Tokios besikartojančios akcijos, pažymėtos mažėjantį laiką skaičiuojančiu laikrodžiu, skelbtos nuo 4 iki 9 kartų.

Anot Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojo Elono Šato, tokie „Pigu“ veiksmai vertintini kaip apgaulingi – sudarantys įspūdį, jog prekę už akcinę kainą bus galima įsigyti tik gana trumpu laikotarpiu, taip siekiant paskatinti vidutinį vartotoją kuo greičiau priimti sprendimą dėl prekės įsigijimo.

„Pastaruoju metu pastebime nemažai atvejų, kuomet reklamuojamos akcijos kelia panašaus pobūdžio įtarimų dėl jų „trumpalaikiškumo“. Tikimės, kad šis sprendimas atgrasys ne tik pačią „Pigu“, bet ir kitas įmones nuo panašių vartotojus klaidinančių reklamų skleidimo“, – sakė E. Šatas. 

Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad tokia prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių. Tokia veikla pasireiškia apgaulingu tvirtinimu, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, taip siekiant paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą.

Pripažinus bendrovės „Pigu“ reklamą klaidinančia ir pažeidžiančia Reklamos įstatymą, įvertinus pažeidimo trukmę ir mastą, įmonei skirta 4 500 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Tai ne pirmas kartas, kai internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleidžiama reklama pripažinta klaidinančia. Už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrovei „Pigu“ Konkurencijos taryba 2015 m. skyrė 7 360 Eur, 2016 m. – 5 400 Eur baudą.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8 688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34 754 Eur bauda. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Konkurencijos tarybos komunikacijos sk.informacija

worten.pt nuotrauka

Panašūs straipsniai

Vartotojų teisių gynėjų akiratyje – vaikiški batukai ir žvejyboje naudojamos chemijos prekės

Vartotojų teisių gynėjų akiratyje – vaikiški batukai ir žvejyboje naudojamos chemijos prekės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) šių metų liepos mėnesį pradeda vykdyti dvi naujas tikrinimo programas. Pirmosios metu vertins avalynės ženklinimą bei vaikiškos avalynės atitikimą ...

Startuoja Apgavysčių internete prevencijos savaitė 2019

Startuoja Apgavysčių internete prevencijos savaitė 2019

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2019 m. balandžio 1–7 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę #NeapsigaukInternete.  Internetas – neatsiejama kiekvieno mūsų gyvenimo dalis. Tai n...

Prieš didžiąsias pavasario šventes didesnis dėmesys kiaušinių dažams

Prieš didžiąsias pavasario šventes didesnis dėmesys kiaušinių dažams

Nenumaldomai artėjant Velykoms prekybos centrų lentynose atsiranda vis daugiau kiaušiniams marginti skirtų priemonių. Mėgstantys eksperimentuoti vartotojai kiaušinius dažo natūraliais būdais, tačiau neretas vart...

Perkant iš nepatikimos internetinės parduotuvės laukia skaudžios pasekmės

Perkant iš nepatikimos internetinės parduotuvės laukia skaudžios pasekmės 1

Specialus pasiūlymas! Tik šiandien! Iki akcijos pabaigos liko 1 diena! – tokie ir panašūs internetinių parduotuvių skelbimai dažnam vartotojui susuka galvą ir paskatina priimti s...

Įteisinti slapti pirkėjai ir galimybė blokuoti nesąžiningų prekybininkų interneto svetaines

Įteisinti slapti pirkėjai ir galimybė blokuoti nesąžiningų prekybininkų interneto svetaines

Šiandien Seimo posėdyje priimtos Teisingumo ministerijos parengtos Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pataisos, užtikrinsiančios veiksmingesnę vartotojų interesų apsaugą. „Nuo šiol Valstybinė vartotojų t...

Tarp nesaugios vartoti vištienos gamintojų lyderiauja Lenkija: į ką atkreipti dėmesį vartotojui?

Tarp nesaugios vartoti vištienos gamintojų lyderiauja Lenkija: į ką atkreipti dėmesį vartotojui? 2

Per pirmąjį šių metų pusmetį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) aptiko beveik 80 t nesaugios vartoti vištienos – net 3,2 karto daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu, o dažniausiai n...