Vairuotojų pasipiktinimai dėl eismo reguliavimo remontuojamame viaduke link Ruklos neatslūgsta. Portalas jonavoszinios.lt ir toliau gauna aibę žinučių, laiškų ir klausimų šia tema. Kritikos strėlių netrūksta ir viešojoje erdvėje. Portalo redakcija perduoda visus skaitytojų nusiskundimus tiek VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), kuriai priklauso dalinai uždarytas viadukas valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr.143 Jonava-Žasliai-Kalniniai Mijaugonys 1,189 km., tiek ir įmonei YIT Lietuva, kuri remontuoja aptariamą objektą.

Vairuotojai sutartinai piktinasi, kad remontuojamame viaduke būtinas šviesoforas, nes vidury jo gali susikirsti su iš priešpriešos važiuojančiu automobiliu, kurio nesimato iš toliau. Dar vieni tvirtina, kad pėsčiųjų dviračių viaduku, per kurį nukreiptas eismas dėl remonto darbų per geležinkelio viaduką, važiuoti nėra saugu, mat trūksta atitvaru ir gali nugarmėti žemyn nuo šlaito. 

Rekomenduoja rinktis kitus maršrutus 

LAKD šiandien, kovo 31-ąją pateikė atsakymus į pateiktas užklausas. Vienas jų teiginys, lengvai tariant, pribloškia – rekomenduoja rinktis kitus maršrutus.  

„Viaduko rekonstrukcijos laikotarpiu eismo dalyviams rekomenduojame rinktis kitus maršrutus. Planuojama, kad eismas viduku bus paleistas š. m. rugsėjį.

Patvirtiname, kad darbų vykdymo metu eismas viaduku bus apribotas viena eismo juosta, kurios plotis 3.25 m, o transporto priemonių tonažas apribotas iki 40 t.“, - rašoma LAKD atsakyme.

Dar 2020 metais liepos mėnesį LAKD pristačiusi viaduko rekonstrukcijos projektą, siūlė tris variantus, kaip galėtų būti organizuojamas eismas uždarius viaduką.

Primename, kokie buvo siūlomi apvažiavimo keliai 2020 metų vasarą:

  1. Apylanka Jonavos r. Savivaldybei ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančiais keliais (20,8 km): Nuo rekonstruojamo viaduko važiuoti keliu Nr. 143 Jonava -Žasliai- Kalniniai Mijaugonys Ruklos kryptimi ir iškart pasukti kairėn į kelią Nr. 1503 Jonava – Gaižiūnai. Gaižiūnų miestelyje toliau važiuoti Geležinkelio g., Siurblinės g. ir gatvės gale pasukti dešinėn. Tada kirsti geležinkelį, pavažiuoti pagrindiniu keliu link Dumsių miestelio, dar sykį kirsti geležinkelį ir pasukti Gaižiūnų kryptimi. Gaižiūnuose sukti kairėn ir važiuoti Vilties g., tuomet sukti kairėn į Taurostos g., važiuoti toliau Pievų g., ir įvažiuoti į kelią Nr. 1519 Jonava- Meškoniai ir juo važiuojame iki Jonavos kur kelias kertasi su magistraliniu keliu A6. Prieš žiedą sukame į dešinę, ir keliu A6 važiuojame iki Ruklos g. (kelio Nr. 143), sukame į dešinę ir privažiuojame rekonstruojamą viaduką. Bendras apvažiavimo kelio ilgis 20,8 km, bendra apvažiavimo trukmė 1 val. ir 4 min. Rangovas visu viaduko rekonstravimo laikotarpiu įsipareigoja prižiūrėti apylankos kelius.
  2. Apylanka tik Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančiais keliais (88,6 km): Nuo rekonstruojamo viaduko važiuoti keliu Nr. 143 Jonava -Žasliai- Kalniniai Mijaugonys Gegužinės kryptimi privažiavus Pušynų gatvę pasukti į dešinę (kelias Nr. 1801 Kaišiadorys-Palomenė- Gegužinė) ir važiuoti iki Palomėnės, privažiavus Laukagalio gatvės pasukti į dešine ( kelias Nr.1814 Kaišiadorys- Miežonys- Palomenė) ir važiuoti iki sankryžos su Dumsio gatve, sankryžoje pasukti dešine ( kelias Nr. 1818 Miežonys- Pašuliai- Pravieniškės) ir važiuoti Pravieniškių kryptimi iki Praveniškių gatvės ir pasukti į dešinę ( kelias Nr. 1804 Rumšiškės Pravieniškės II) ir juo važiuoti iki kelio Nr. A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir važiuoti link Palemono, kur nusukti į dešine (kelias Nr. 1919 Ramučiai- Martinava) ir juo važiuoti iki kelio Nr. A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis, kuriuo pasukus į dešinę juo važiuojame iki Jonavos ir pervažiavus geležinkelio tilt` įsukame į kelią Nr. 143 (kuriame ir yra rekonstruojamas viadukas). Bendras apvažiavimo kelio ilgis 88,6 km, bendra apvažiavimo trukmė 1 val. ir 21 min. Rangovas visu viaduko rekonstravimo laikotarpiu įsipareigoja prižiūrėti apylankos kelius.
  3. Vietinė apylanka (trumpesnė už kitus variantus) įrengiant laikiną pervažą per geležinkelį: Taip pat viaduko virš geležinkelio rekonstrukcijos metu automobilių eismas gali būti organizuojamas trumpesnėmis vietinėmis apylankomis, tačiau tokioms apylankoms vykdyti reikalinga laikina pervaža per geležinkelį. Dėl sudėtingesnio eismo organizavimo, reikalingos signalizacijos pervažai, traukinių ir automobilių eismo organizavimo suderinamumo nerekomenduojama rinktis šio varianto.

Vieną iš siūlytų apylankų yra išbandęs ir meras

Tikėtina, kad ankščiau LAKD siūlyti apvažiavimo keliai tiks ne visiems. Vieną iš siūlytų apylankų yra išbandęs ir meras Mindaugas Sinkevičius (bandymas – video galerijoje). Miesto vadovas 2020 m. liepos mėnesį, pasidalindamas vaizdo įrašu,  rašė: „Viadukas tikrai prašosi remonto, tačiau nerimą kelia LAKD pasiūlyti eismo organizavimo sprendimai rekonstrukcijos metu – vairuotojus siūloma nukreipti sunkiai pravažiuojamais miško keliais per Gaižiūnų kaimą. Pabandėme tais keliais pravažiuoti patys ir įsitikinome, kad kai kam tai gali būti misija neįmanoma. Prašysime direkcijos ieškoti vairuotojams patogesnių sprendimų“.

Tiesa, vėliau priimtas sprendimas eismą organizuoti šalia įrengtu platesniu pėsčiųjų-dviratininkų viaduku, kuriuo remonto metu pravažiuotų automobiliai - taip, kaip eismas organizuojamas dabar. 

Leido apsispręsti patiems rangovams

LAKD atsakydama į klausimą dėl šviesoforo įrengimo remontuojamame viaduke, leido apsispręsti patiems rangovams YIT Lietuva.

„Šiuo atveju rangovui palikta teisė pačiam įvertinti situaciją vietoje dėl šviesoforo poreikio ir pagrįstumo (vertinant srautus, kamščius, matomumą, saugumą). Ir esant pagrįstam poreikiui - pagal projekte numatytą galimybę -  taikyti tipinę schemą su šviesoforu.

Pėsčiųjų tvorelė viaduko dalyje, yra įrengta. Tako dalies tvorelė bus įrengta artimiausiu metu“, - rašoma LAKD atsakyme.

Eismo intensyvumas viaduku yra didelis

Šį, kovo 31-osios rytą, kelio darbininkai reguliavo eismą su eismo reguliavimo lazdele. Vairuotojai teigia, kad tai neturėtų būti jų pareiga, atitraukianti nuo tiesioginės užduoties - viaduko remonto, kitu atveju viadukas gali būti rekonstruojamas ne iki rugpjūčio, kaip žadama, o dar ilgiau.

Eismo intensyvumas viaduku yra didelis – stebėjimais buvo nustatyta, kad vidutinis metinis paros eismo intensyvumas (VMPEI) yra 4720  automobilių per parą (eismo intensyvumas pagal VšĮ Kelių ir transporto instituto atliktus 2018 metų stebėjimų duomenis).

Kokį sprendimą dėl eismo reguliavimo priims YIT Lietuva, laukiamas atsakymas.

 

 

 

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite: