,,Via Lietuva” buvo suplanavusi pertvarkyti J. Ralio gatvę įrengiant saugumo salelę pėsčiųjų perėjoje ir trumpinant autobusų stotelės įvažą. Vietos valdžia bei patys gyventojai aiškiai matė, jog šie planai dar labiau padidintų eismo spūstis Jonavos mieste (ties tiltu per Nerį susidarytų ,,butelio kakliuko efektas”) ir tokiam ,,Via Lietuva” sprendimui priešinosi - prašė rasti kitų alternatyvų, net organizavo eksperimentą parodantį, kad numatyti sprendiniai nėra tinkami.
Į šių metų kovo mėnesį atlikto eksperimento išvadas ,,Via Lietuva” atsižvelgė ir birželio mėnesį patvirtino, kad ,,J. Ralio gatvėje yra sustabdyti vienos perėjos, esančios kelio Nr.1521, 0,537 km darbai. Šioje vietoje koreguojamas projektas taip, kad užtikrintų pravažumą didesnių gabaritų transporto priemonėms. Atnaujinus projektinius sprendinius, bus tęsiami rangos darbai."
Pradėti pasiruošimo darbai
Rugpjūčio 16-ąją jonaviečiai pastebėjo, kad jog minėtoje gatvėje pradėti pasiruošimo darbai, o ,,Via Lietuva” pateikia paaiškinimą, kaip koreguotas projektas ir ko tikėtis vairuotojams:
,,Informuojame, jog projektas buvo pakoreguotas taip, kad salelė netrukdytų atlikti posūkio manevrų išvažiuojant iš Kauno gatvės. Salelė lieka, tačiau ji perstumta toliau nuo sankryžos. Ties salele išlaikoma po 2 eismo juostas kiekviena kryptimi.
Pakoreguotas projektas suderintas su Jonavos r. sav. administracija. Susitarta, kad perkėlus perėją dėl naujo salelės sprendinio, savivaldybė perkels krypinį apšvietimą į naują vietą bei įrengs priėjimą prie perėjos per želdinių juostą.
Autobuso sustojimo aikštelė bus patrumpinta tiek, kiek reikalinga įgyvendinti pakoreguotą perėjos sutvarkymo sprendinį.”
Atliktas eksperimentas davė rezultatų
,,Panašu, kad kovo mėnesį atliktas eksperimentas davė rezultatų ir per šiuos kelis mėnesius konstruktyviai padirbėjome su kelio savininku ,,Via Lietuva”. Sankryža ir pėsčiųjų perėja yra perprojektuota - parinkti kiti sprendiniai, mano manymu, yra geresni, nes pagal pirminius sprendinius, įvažiavime į miestą būtų palikta tik viena eismo juosta. Dabar įvažiavimui ir išvažiavimui lieka po 2 juostas, kaip ir buvo, tik perėja pasistumia keletą metrų nuo sankryžos į miesto pusę, tai nemanau, kad tas sutrukdys ar sukels nepatogumų gyventojams. Manau, kad perėja taps saugesnė, nes atsiranda saugumo salelė, bet ir pralaidumas nemažės, nes lieka po 2 juostas tiek įvažiuoti, tiek išvažiuoti iš miesto”, - sako Jonavos r. savivaldybės vicemeras Povilas Beišys.
Anot vicemero, ant kelio dangos jau matomas ryškus žymėjimas, parodantis, kaip bus pertvarkoma autobusų stotelės įvaža.
,,Kaip matome pagal kelio dangos žymėjimą, autobusų stotelės įvaža šiek tiek bus trumpinama, kuri buvo nepamatuotai per ilga, bet kalbėjomės su autobusų parko direktoriumi, kuris patikino, jog tai nesukels nepatogumų autobusams tiek įvažiuoti, tiek išvažiuoti.
Dabar dar esame derybų procese su ,,Via Lietuva” dėl visos likusios atkarpos nuo Kauno gatvės iki Panerių gatvės tokio pertvarkymo, kad tos keturios juostos atsirastų iš anksčiau, nuo pat Panerių gatvės.
Kuomet pasirašinėsime bendradarbiavimo sutartį, vyks techninio projekto rengimas, o saugaus eismo specialistai pateiks savo išvadas”, - sako Povilas Beišys.
Kada tikėtis pirmųjų darbų J. Ralio gatvės atkarpoje?
Šiuo metu miesto centre jau vyksta intensyvūs perėjų tvarkymo darbai J. Basanavičiaus ir J. Ralio gatvėse. Netrukus startuos darbai ir prieigoje prie tilto per Nerį.
,,Šie darbai turėtų taip pat prasidėti jau šią savaitę, nes darbus atlieka tas pats rangovas ,,Kelių priežiūra”. Tikimės, kad darbai eismo nesutrukdys, eismas nebus uždaromas, tiesiog bus laikini ribojimai, todėl teks būti šiek tiek atidesniems”, - konstatuoja vicemeras.
,,Via Lietuva” sukalbamesnė?
Turbūt neretas jonavietis pamena, jog tiek patiems gyventojams, tiek vietos valdžiai nepavykdavo būti išgirstiems bendraujant su buvusia ,,Kelių direkcija”, kuri dabar vadinasi ,,Via Lietuva”. Tačiau ,,Via Lietuva” komunikacija bei bendradarbiavimas keičiasi.
,,Paskutiniu metu mes turim daug bendrų projektų. Jonavos rajone vyksta aplinkkelio statyba, žiedinės sankryžos įrengimas prie bibliotekos, perėjų tvarkymas. Na nežinau, ar čia dėl mūsų įkyrumo, ar dėl jų pavadinimo pasikeitimo, bet tas bendravimas paskutiniu metu tapo konstruktyvesnis. Gal juos paskatino truputį palankiau žiūrėti į mūsų norus ir tai, kad mes investuojame savo lėšų į jų infrastruktūrą, žinodami jų finansinę situaciją ir nesulaukdami jų pačių darbų. Kita vertus, ta infrastruktūra juk tarnauja mūsų gyventojams, tai tikrai neturime prabangos laukti dešimtmečius, kol kažkas kažką sutvarkys”, - kalbėjo vicemeras.